- Autor
- Prałat Ewa (Politechnika Wrocławska), Dobrowolski Wiesław (Politechnika Wrocławska)
- Tytuł
- Mobilne zakupy
Mobile shopping - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2013, nr 104, s. 239-247, rys., bibliogr.15 poz.
- Tytuł własny numeru
- Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 1
- Słowa kluczowe
- Zakupy grupowe
Group purchasing - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Urządzenia mobilne jak smartfony i tablety pojawiły się na rynku stosunkowo niedawno, jednak już zadomowiły się na nim na dobre. Według szacunków firmy Gartner w 2013 roku liczba wykorzystywanych na świecie urządzeń mobilnych powinna przekroczyć 1,2 miliarda. Systematycznie wzrastać będzie takie odsetek osób posiadających więcej niż jedno takie urządzenie - w 2016 roku wynieść ma on aż 25%, czyli dwukrotnie więcej niż obecnie. Równocześnie smartfony i tablety są coraz częściej wykorzystywane do łączenia się z Internetem. Już teraz w niektórych krajach europejskich liczba połączeń z tabletów jest porównywalna z liczbą połączeń z komputerów. Prognozy na rok 2017 pokazują, że liczba połączeń z Internetem pochodzących ze smartfonów ma wzrosnąć w stosunku do roku 2011 20-krotnie, a połączeń z tabletów aż 75-krotnie.(fragment tekstu)
Mobile devices like smartphones and tablets are more and more popular and often used while shopping. However smartphones that are widely used for price comparison, opinion searching, QR and bar codes scanning aren't popular in completing the purchase cycle. On the other hand tablets that aren't as widespread as smartphones are more often used for this purpose mainly due to the comfort of their big screens and the products that are bought are more expensive. In Poland mobile purchasing gains popularity but the lack of the possibility of paying via the mobile devices is the biggest inconvenience.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Brown M.: AdReaction 2012 Global, DynamicLogic, 2012.
- Cisco Visual Networking Index: Global Mobile Data Traffic Forecast 2011-2016. http://www.cisco.com/en/US/solutions/collateral/ns341/ns525/ns537/ns705/ns827/ white_paper_c11-520862.pdf.
- ComScore: 2012 Mobile. Future in Focus, 2012.
- Edwards G.: Empathica's Consumer Insights, 2012.
- Ericsson Consumer Insight: Traffic and Market Report. On the Pulse of the Networked
- Society, 2012.Ericsson Consumer Insight: In-line Shopping, 2012
- Google: Our Mobile Planet: Global Smartphone Users, 2012.
- Nowak A.: W Biedronce zapłacimy smartfonami? Niestety, nie zbliżeniowo. http://komorkomania.pl/2013/01/04/w-biedronce-zaplacimy-smartfonami-niestetynie-zblizeniowo
- Online Publishers Association: A Portrait of Today's Tablet User Wave II, 2012.
- PBI i Antyweb: Generation Mobile 2012, 2012
- Prałat E.: Polski rynek m-commerce - stan obecny i perspektywy rozwoju, Raport Instytutu Organizacji i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Wrocław 2013
- Richrelevance: The 2012 Q1 Shopping Insights Mobile Study, 2012
- Whittaker Z.: Gartner: 1.2bn smartphones, tablets to be bought in 2013. ZDNet.
- Visa zapowiada rewolucję w zakupach internetowych, http://banki.wp.pl/kat, 121354,title,Visa-zapowiada-rewolucje-w-zakupach-internetowych,wid,15263287, wiadomosc.html?ticaid=1feae
- Zmags- survey: Meet the Connected Consumer, 2012.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol