BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wolny Wiesław (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Zarządzanie presumpcją w organizacjach gospodarki elektronicznej
Prosumtion Management in E-Business Organizations
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2013, nr 104, s. 291-298, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 1
Słowa kluczowe
Gospodarka, Elektronika, Zarządzanie, Organizacja
Economy, Electronics, Management, Organisation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Nie marka będzie sterowała niedługo światem konsumentów, ale konsumenci, a właściwie prosumenci - współprodukujący konsumenci, będą współzarządzać marką. Zjawisko to coraz częściej pojawia się w tematach badań, ale firmom brakuje wiedzy i doświadczenia w zarządzaniu tym zjawiskiem. Aby firma osiągnęła sukces na tym polu zarządzania, niezbędne jest wypracowanie właściwej metody zarządzania. Najlepszą wydaje się koncepcja traktująca zarządzanie konsumpcją, w ujęciu komunikacji, jako "przecinających się sieci konwersacji".(fragment tekstu)

Phenomenon of prosumption is so new, that organizations recognizing its benefits have great difficulty to managing it. The article presents an idea and of forms of prosumption as an alternative or supplement to research and development departments and presents a new concept of management of prosumption in organizations(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Toffler A.: Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1997. Toffler A.: Revolutionary Wealth, Knopf Doubleday Publishing Group, New York 2006
  2. Quain B.: Era pro-sumenta, InterNet Services Corporation of Poland Sp. z o.o.,Warszawa 2002.
  3. Gach D.: Pozyskiwanie i wykorzystywanie wiedzy klientów, "E-Mentor" 2008,nr 23, s. 57-60.
  4. Tapscott D., Williams A.: Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, WAiP, Warszawa 2008
  5. Ritzer G., Jurgenson N.: Production, Consumption, Prosumption. The nature of capitalism in the age of the digital 'prosumer', "Journal of Consumer Culture"2012, 10:1;13-26.
  6. Howe J.: The Rise of Crowdsourcing, "Wired", czerwiec 2006.
  7. Probst G., Raub S., Romhardt K.: Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
  8. Kristensson P., Gustafsson A., Archer T.: Harnessing the creativity among users, "Journal of Product Innovation Management" 2004, Vol. 21, No. 1.
  9. Vargo S.L. Lusch R.F.: Evolving to a new dominant logic for marketing, "Journal of Marketing" 2004, Vol. 68, No. 1
  10. Nambiar R.: Customer Involvement Management, http://rahulnambiar.word press.com/2009/05/05/customer-involvement-management/ [dostęp 12.2012].
  11. Mandelli A.: Consumer Involvement in Organizations in the "organization as communication" Perspective: a Multidisciplinary Research Agenda, Observatorio Journal, http://obs.obercom.pt, 6 (2008).
  12. Maturana H.: Metadesign, Instituto de Terapia Cognitiva INTECO - Santiago de Chile 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu