BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szukalski Stanisław M. (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Ryzyka w procesie outsourcingu usług biznesowych
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 90, s. 165-179, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Kształtowanie procesów innowacyjnych w nowoczesnych organizacjach : SOOIPP Annual 2012
Słowa kluczowe
Usługi biznesowe, Outsourcing, Ryzyko w biznesie
Business services, Outsourcing, Business risk
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wzrost liczby projektów outsourcingowych i występujące czasem niepowodzenia w tym zakresie skłaniają nas do podniesienia kwestii ryzyka w projektach outsourcingowych. Mają one miejsce zazwyczaj wtedy, gdy nie dość precyzyjnie zdefiniowany jest przedmiot usługi, warunki jej świadczenia, a także gdy wystąpią inne warunki, o których mowa w opracowaniu. Opracowanie składa się z czterech części. W pierwszej omawiamy istotę usług outsourcingowych. Druga poświęcona jest opisowi ryzyk w procesach wydzielenia usług do odrębnych operatorów usług, kolejna dotyczy problematyki zarządzania ryzykiem, zaś ostatnia poświęcona jest warunkom ograniczenia ryzyka w projektach outsourcingowych. Opracowanie jest wynikiem doświadczeń autora jako doradcy w projektach restrukturyzacji przedsiębiorstw i outsourcingowania usług biznesowych. (fragment tekstu)

The subject of this text is the risk in outsourcing contracts. It touches problems of risk identifiaction in processes of transfering services to other service operators as well as the problem of risk management and conditions of reducing risk in outsourcing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Allen P., Foster C., Virtual captives - the future offshoring, TPI Market Presentation 2006, www.tpi.net/pdf/webex/20060403_webex_virtualcaptivesolutions. pdf.
  2. Ciesielska D., Offshoring usług, Wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer business, Warszawa 2009.
  3. Dominguez L.R., Outsourcing krok po kroku dla menedżerów, Wolters Kluwer business, Warszawa 2009.
  4. Gay Ch.L., Essinger J., Outsourcing strategiczny. Koncepcja, modele i wdrażanie, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna 2001.
  5. http://www.boc-group.com (10.10.2011).
  6. Power J.M., Desouza K.C., Bonifazi C., Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, MT Biznes, Warszawa 2008.
  7. Renegocjacje kontraktów outsourcingowych, http://www.sourceone.pl/ (11.10.2011).
  8. Rutkowski P., Czy to jest łatwe?, Computerworld, 17.02.2009.
  9. Szukalski S.M., Metody organizacji i zarządzania biznesem w globalnej gospodarce - outsourcing, offshoring, strategie outsourcingu. Skrypt dla studentów, UŁ, Łódź 2010.
  10. Szukalski S.M., Innowacje w zarządzaniu centrami usług wspólnych, w: Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości opartej na wiedzy. SOOI PP Annual 2010, ZN nr 642, EPU nr 64, WNUS, Szczecin 2010.
  11. Trocki M., Outsourcing. Metody restrukturyzacji działalności gospodarczej, Warszawa, PWE, 2001.
  12. Vashistha A., Vashistha A., The offshore nation, Tata McGraw Hill, New York 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu