BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kucharska Barbara (University of Economics in Katowice, Poland)
Tytuł
Information Technology in Retail Trade
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2013, nr 150, s. 109-119, tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
La société de l'information : perspective européenne et globale : la société de l'information et ses enjeux pour les entreprises
Słowa kluczowe
Technologia informacyjna, Handel detaliczny, Innowacje
Information Technology (IT), Retail trade, Innovations
Uwagi
summ.
Abstrakt
The modern information technology solutions are increasingly used in the retail trade. There are used in many different areas of enterprise mainly to improve the functioning of enterprise, offer customization, management of information and more efficient customer service. Information technology can not only improve the processes in the enterprise, but also affects the business relationship with the customers. Information technologies include among others such solutions as RFID, the mobile Shopping System, kiosk stores with touch screen, Electronic Shelf Labeling. Information technology are also connected with the use of Internet. The article presents the use of information technology in retail trade and results of the survey. The research was carried out among 300 selected retailers and 600 consumers at the turn of 2012. The aim of the study was to identify currently used and planned information technology in retail trade in Poland and the attitudes of consumers towards new solutions in retail. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Elektroniczne etykiety w ITM. "Handel" 2008, No. 3.
  2. Handel detaliczny - funkcjonowanie i kierunki rozwoju. Ed. J. Szumilak. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  3. Inteligentne ważenie. "Handel" 2008, No. 5-6.
  4. Kubacka D.: Zastosowanie technologii w działalności detalicznej firm handlowych, http://www.światmarketingu.pl.
  5. Modele biznesu w handlu detalicznym. Ed. M. Sławińska. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010.
  6. Pierzchała K.: Sztuka ważenia. "Handel" 2006, No. 18.
  7. Pierzchała K.: Samo(obsługa) w ważeniu. "Handel" 2007, No. 21.
  8. Waga rozpoznająca płeć. "Handel" 2008, No. 5-6.
  9. Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym. Ed. G. Sobczyk. PWE, Warszawa 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu