BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Woźniakowski Mariusz (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wykorzystanie mechaniki gier komputerowych w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
Usage of Computer Game Mechanics in Companies' Marketing Communication
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2013, nr 105, s. 373-382, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Europejska przestrzeń komunikacji elektronicznej. T. 2
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Marketing relacji, Gry komputerowe
Enterprises, Enterprise-customer relationship, Relationship marketing, Computer games
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie mechaniki gier komputerowych wykorzystywanej w akcjach promocyjnych firm. Współczesny marketing wymaga od przedsiębiorstwa skutecznej komunikacji ze swoimi odbiorcami. W czasach, kiedy mamy widoczne przesycenie reklamą, segmenty rynku są coraz mniejsze, a ich przedstawiciele coraz wybredniejsi i nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, firmy muszą poszukiwać nowych mediów aby skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. W ten trend wpisuje się także coraz powszechniejsze zjawisko wykorzystania gier i ich mechaniki do zwiększenia zaangażowania klientów w realizowane przez firmy kampanie promocyjne.(fragment tekstu)

We can observe the tendency of increasing number of people which admit that they are playing different kind of games. Taking the full advantage of this situation companies use games' mechanics to increase they customers' commitment in promotional campaigns. Advergames and the latest trend gamification are the best evidence that games influence on marketing. Gamification is not only launching the new product or brand to the game but this is much more - this is copying the mechanism from games into everyday life. This enable companies to promote brands and motivate even persuade their target groups to take particular actions and activities.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Cyran M.: Marketing 2.0.- zintegrowani z interaktywnymi, "Marketing w Praktyce" 2008, nr 10.
  2. Gonciarz K.: Skuteczny game design, w: Game Industry Trends 2012, www.git2012.pl
  3. Jankowski J.: Rozwój advergames i gier w marketingu, w: Game Industry Trends 2012, www.git2012.pl
  4. Kotler Ph., Kartajaga H., Setiawan I.: Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.
  5. Kotler Ph., Trias de Bes F.: Marketing lateralny, PWE, Warszawa 2004.
  6. Ludkowski Ł.: On, ona i off. O synergU działań on- i off-line w kampaniach z elementami grywalizacji, w: Game Industry Trends 201, www.git2012.pl
  7. Michalczyk L.: Advergaming jako internetowe źródło strategii marketingowych, "Marketing i Rynek" 2011, nr 12.
  8. Semik A.: Gry i mechanizmy gier w działaniach marketingowych, w: Game Industry Trends 2012, www.git2012.pl
  9. Starzyński S.: Gryfikacja. Modny termin nadużywany przez marketerów, w: Game Industry Trends 2012, www.git2012.pl
  10. Szczęsny R.: In-game ads, czyli reklama w grach, w: Game Industry Trends 2012, www.git2012.pl
  11. Tkaczyk P.: Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Helion, Gliwice 2012.
  12. Tkaczyk P. : Grywalizacja w budowaniu marki, "Marketing w Praktyce" 2012, nr 10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu