- Autor
- Orfin Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Kształtowanie marki na rynku usług turystycznych
Branding on the market of tourist services - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 96, s. 261-270, tabl., rys.
- Tytuł własny numeru
- Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne
- Słowa kluczowe
- Marka, Rynek usług, Usługi turystyczne, Budowanie marki
Brand, Services market, Tourism services, Brand building - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Dynamiczne zmiany na rynku usług, silna konkurencja czy nieograniczone potrzeby nabywców sprawiają, że działalność podmiotów gospodarczych wymaga ściśle określonych i zaplanowanych zachowań. Postrzeganie przedsiębiorstw i świadczonych przez nie usług przez otoczenie, a szczególnie nabywców, jest jednym z najważniejszych elementów. Stąd budowanie marki, kształtowanie wizerunku podmiotu jest współcześnie obligatoryjne(fragment tekstu)
Article is to attempt to determine the essence of branding in the market of tourist services (example of the entities operating in Poland). The importance of branding is extremely important for companies witch take care of specific competitive position. Developing a brand is a complex and challenging time. As follows from the characteristics of the selected companies, experience, tradition, quality service and customer care are some of the most important messages in the context of building the brand(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- S. Mynarski, Badania rynkowe w warunkach konkurencji, Oficyna Wydawnicza Fogra, Kraków 1995, s. 9.
- D.R. Kamerschen, R.B. McKenzie, C. Nardinelli, Ekonomia, Fundacja Gospodarcza "So-lidarność", Gdańsk 1991, s. 4.
- Ekonomika turystyki i rekreacji, red. A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe PWN, War-szawa 2011, s. 114
- A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006, s. 97.
- K.L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki - budowanie, mierzenie i za-rządzanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011, s. 20.
- J. Kall, Silna marka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, s. 12.
- J. Marconi, Marketing marki. W jaki sposób tworzyć, zarządzać i rozszerzać wartość marki, Liber, Warszawa 2002, s. 31.
- P. Kotler, Marketing, Rebis, Poznań 2005, s. 421.
- H. Davidson, Even more offensive marketing, Penguin, Londyn 1997, za: L. de Cherna-tony, Marka. Wizja i tworzenie marki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003, s. 23.
- www.qubushotel.com, 9.04.2012.
- www.lot.com, 9.04.2012.
- www.tui.pl, 9.04.2012.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol