BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudnicki Michał (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Portale zakupów grupowych i ich rola w pobudzaniu popytu turystycznego
Group Buying and Their Role in Stimulating Tourism Demand
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 83, s. 85-98, rys.
Tytuł własny numeru
Popyt turystyczny: uwarunkowania
Słowa kluczowe
Popyt turystyczny, Portale internetowe, Zakupy grupowe
Tourist demand, Web portals, Group purchasing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest próba oszacowania znaczenia tych narzędzi na rynku e-commerce i ich wpływu na wielkość popytu turystycznego. (fragment tekstu)

The aim of the article is to present the portals of group buying and their role in stimulating tourism demand. The issue of the increasing share of sales by using these innovative tools is now becoming an important economic issue. This article is an attempt to estimate the importance of these tools on the e-commerce market and its impact on the demand. It presents the turnover in this market data based on two industry leaders such as Groupon and Gruper. The study uses the results of research conducted by the PBI Sp. z o. o. and research made by Gemius Internet Standard and the reports provided by the GoDealla group buying aggregator. Apart from the above analysis, there are also presented the raw data collected in studies conducted by the author on tourist services placed on the websites of the group buying portals. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D.A. Pitta, The battle among social network daily deal providers, "Journal of Consumer Marketing" 2011,Vol. 28, Iss: 3.
  2. S. Montlake, Chinese shoppers team up to haggle with shopkeepers, "Toronto Star" 2006, (20.05).
  3. www.groupon.com/about, 01.11.2011.
  4. www.forbes.com/forbes/2010/0830/entrepreneurs-groupon-facebook-twitter-next-webphenom.html, 01.11.2011.
  5. T. Mullaney, Group Buying: An Innovative Way to Sell Travel, PhoCusWright's Analysis, April 2011.
  6. www.di.com.pl/news/37326,0,Groupon_w_Polsce_ma_rok_a_oszczednosci_siegaja_ 300_mln_zl.html, 10.11.2011.
  7. www.di.com.pl/news/41517,0,Groupon_Polska_podsumowuje_rok.html, 11.11.2011.
  8. www.internetstandard.pl/news/373469/Internet.Standard.prezentuje.raport.Internet. 2K11.html.
  9. www.godealla.pl/blog/365-dni-zakupow-grupowych-w-polsce, 10.11.2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu