BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wszendybył-Skulska Ewa (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie), Nowak Stefan (Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach)
Tytuł
Karta turystyczna jako skuteczne narzędzie aktywowania popytu turystycznego
Tourist Card as an Effective Tool of Tourism Demand Activation
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 83, s. 113-124, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Popyt turystyczny: uwarunkowania
Słowa kluczowe
Popyt turystyczny, Aktywność turystyczna, Oferta turystyczna
Tourist demand, Tourist activity, Touring offer
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wprowadzanie do powszechnego użytku kart turystycznych ma na celu aktywizację ruchu turystycznego. Jak pokazuje przykład częstochowskiej karty turystycznej, cel ten będzie miał zasadnicze znaczenie dla miasta i całego regionu. Dzięki promocji tego rozwiązania odwiedzający miasto będą mieli możliwość pełniejszego poznania regionu, który dotychczas kojarzony był głównie przez pryzmat Jasnej Góry. Jednocześnie najważniejsza atrakcja turystyczna miasta wciąż będzie częścią spójnego produktu turystycznego. Oddanie do dyspozycji odwiedzających rozwiązania, jakim jest karta turystyczna, będzie stanowiło niewątpliwie zachętę do pozostania w Częstochowie dłużej niż tylko kilka godzin. To z kolei wpłynie na zwiększenie wydatków turystów oraz dochodów podmiotów, z których usług będą oni korzystać. Tego typu inicjatywy bazujące na połączeniu sił i możliwości wszystkich zainteresowanych rozwojem turystyki dają faktyczne możliwości do pobudzania popytu turystycznego miast i ich okolic. (fragment tekstu)

The article aims to present the concepts of the Częstochowa tourist card as a way of activating tourism demand. A number of cities and regions across the country are still searching for some pioneer ways to encourage new visitors to come and extend their stay. Every year Częstochowa is visited by great deal of tourists, mainly pilgrims, coming here from every corner of the world. Yet for years the city has struggled with the problem of short stays in town. It in principle refers to those wishing to pay a visit to the Marian Shrine. It results from the fact that Częstochowa is seen through the prism of the Jasna Góra Monastery, and visits are limited only to visiting the place. Lack of a coherent tourist offer has so far been the primary cause of short stays in the city. The Częstochowa tourist card seems to become a chance for a change and might be an effective tool used in order to activate tourist traffic and thus to stimulate demand for tourism. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach, red. M. Bednarczyk, CeDeWu, Warszawa 2011, s. 7.
  2. Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, PWN, Warszawa 2009, s. 396-398.
  3. Gospodarka turystyczna, red. A. Panasiuk, PWN, Warszawa 2008, s. 164-177.
  4. J. Owsiak, J. Sewerniak, W. Bartoszewicz, B. Radkowska, Badania i analiza ruchu pielgrzymkowo-turystycznego dla miasta Częstochowy, Instytut Turystyki, Warszawa/Toruń 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu