BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rawłuszko Marta
Tytuł
Komunikowanie w warunkach różnorodności
Communication in the conditions of diversity
Źródło
Kobieta i Biznes, 2009, nr 1-4, s. 24-27, s. 53-56, bibliogr. 10 poz.
Women & Business
Słowa kluczowe
Zarządzanie różnorodnością, Komunikowanie, Zaangażowanie pracowników
Diversity management, Communication, Employees' engagement
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Komunikacja to jeden z podstawowych wymiarów działania każdej organizacji. Będąc kluczowym obszarem powstawania relacji międzyludzkich, komunikacja w decydujący sposób wpływa na efektywność każdego zespołu lub przedsięwzięcia. Z jednej strony, komunikacja wewnętrzna buduje zaangażowanie pracowników i pracownic, z drugiej zaś, za pomocą komunikacji zewnętrznej kształtujemy wizerunek organizacji oraz budujemy swoje relacje z partnerami i otoczeniem. Myśląc o komunikacji w kontekście fi rmy warto pamiętać o stosunkowo rzadko dyskutowanym, choć coraz istotniejszym zagadnieniu, jakim jest różnorodność.(fragment tekstu)

Communication is one of the main dimensions in functioning of each organization. Being the key area of human relationships development, communication signifi cantly infl uences effectiveness of any team or enterprise. On the one hand, internal communication establishes female and male employees' commitment. On the other hand, with the aid of external communication we shape the organization image and develop relations with our partners and environment. When considering communication in the company context, it is worth to remember the relatively rarely discussed, although increasingly more important, issue of diversity.(fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Merrill-Sands, E. Holvino, Working with Diversity: a Focus on Global Organizations, w: R. J. Ely, E. G. Foldy, M. A. Scully, Reader in Gender, Work, and Organization, Blackwell Publishing, Oxford 2003.
  2. R.J. Ely, E.G. Foldy, Diversity: Overview, w: R.J. Ely, E.G. Foldy, M.A. Scully, Reader in Gender, Work, and Organization, Blackwell Publishing, Oxford 2003.
  3. P. Prasad, A.J. Mills, From Showcase to Shadow: Understanding the Dilemmas of Managing Workplace Diversity, w: P. Prasad, A.J. Mills, M. Elmes, A. Prasad, Managing the Organizational Melting Pot. Dilemmas of Managing Workplace Diversityy, SAGE Publications, Thousand Oaks, 1997.
  4. D. Tannen, Ty nic nie rozumiesz! Kobieta i mężczyzna w rozmowie, Wydawnictwo W.A.B, Warszawa 1995.
  5. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r., Kodeks pracy, Dz. U. 1974 Nr 24 poz. 141 z późniejszymi zmianami - Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1460.
  6. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r., Kodeks pracy, Dz. U. 1974 Nr 24 poz. 141 z późniejszymi zmianami - Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1460, Art. 18 3a, par. 6.
  7. E.L. Hinton, Microinequities: When Small Slights Lead to Huge Problems in the Workplace, "DiversityInc." May 22, 2003.
  8. D.A. Thomas, R.J. Ely, Różnice mają znaczenie. Nowy paradygmat zarządzania różnorodnością, w: Kobiety i biznes, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  9. Valuing and Managing Diversity. Workplace Issues, "American Society for Training and Development", Iss. 9305, 1999.
  10. D. van Knippenberg, S.A. Haslam, M.J. Platow, Unity Through Diversity: Value-in- Diversity Beliefs, Work Group Diversity, and Group Identifi cation, "Group Dynamics: Theory, Research, and Practice", Vol. 11, No. 3, 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1230-9427
Język
pol, eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu