BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gregor Bogdan (Uniwersytet Łódzki), Stawiszyński Marcin (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wykorzystanie mediów społecznościowych w przedsiębiorstwach
Use Of Social Media In Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 252-259, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Przedsiębiorstwo
Social media, Enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
Rewolucja społecznościowa w Internecie ma zarówno oddanych zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników. Dyskusje i rozbieżności dotyczyć mogą bardzo wielu kwestii. Spierać można się np. co do tego, czy mamy do czynienia z rewolucją, czy może ewolucyjnym przejściem do kolejnego etapu rozwoju społeczeństwa informacyjnego; ile nowości niosą w sobie nowe media; czy media społecznościowe stanowią krok w przód, dający nowe możliwości marketerom, czy może krok w tył, utrudniający im działania; czy marketing w mediach społecznościowych to marketing oparty na kreatywnych rozwiązaniach, czy wręcz przeciwnie - marketing bardzo prosty, żeby nie powiedzieć prymitywny. Bez względu na to jak, postrzegane są media społecznościowe i do której z wyżej wymienionych grup się należy, przyznać trzeba, że w social media tkwi ogromny potencjał. To, co obserwujemy i obserwowaliśmy do tej pory, zjawiska, których jesteśmy świadkami, mogą stanowić zaledwie wstęp do prawdziwej rewolucji, która nas dopiero czeka. Rewolucji, która stanowić będzie prawdziwe fundamenty funkcjonowania gospodarki globalnej komunikacji. (abstrakt oryginalny)

The article presents results of research on the use of social media by Polish enterprises. Companies, around the world, use social media in their daily activities. In Poland, Facebook is still perceived as a service dedicated for entertainment and personal communication. Few companies see the commercial possibilities and applications for the sale of products or services they offer. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. 2011 New Year Outlook Report, RSW/US, December 28, 2010.
  2. eMarketer, December, 2010.
  3. eMarketer, February, 2011.
  4. eMarketer, January, 2011.
  5. eMarketer, November, 2010.
  6. Eurostat, October, 2011.
  7. Generations 2010, Pew Internet & the American Life Project, December 16, 2010.
  8. Gregor B., Gasińska M., Portale społecznościowe jako kanał komunikacji marketingowej, w: Zarządzanie działalnością marketingową w skali krajowej, międzynarodowej i globalnej, red. A. Pabian, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.
  9. Gregor B., Stawiszyński M., Od e-commerce do social commerce - zmiany zachodzące w handlu elektronicznym i Internecie a e-klienci (trendy i wyzwania), "Handel Wewnętrzny" 2011, nr 9/10.
  10. Gregor B., Stawiszyński M., E-commerce wobec wyzwań mediów społecznościowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 651, Szczecin 2011.
  11. Ozimek A., Wyniki Megapanel PBI/Gemius za październik 2011, "Internet Standard", styczeń 2012.
  12. The New Conversation, Taking Social Media from Talk to Action, SAS, Harvard Business Review, October 27, 2010.
  13. The Social Habit - Frequent Social Networks, Edison Research and Arbitron, June 17, 2010.
  14. The State of Social Media for Business, SmartBrief Inc., November 3, 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu