BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gwarda-Gruszczyńska Edyta (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Komercjalizacja innowacyjnych rozwiązań a model biznesowy przedsiębiorstwa
Commercialization Of Innovative Ideas Versus Company's Business Model
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 385-393, bibliogr. 14 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Słowa kluczowe
Modele biznesowe, Modele procesu innowacyjnego
Business models, Innovation Process Models
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przez wiele lat podstawą konkurencyjności firm była strategia przedsiębiorstwa. Obecnie coraz częściej mówi się, że są nią modele biznesowe. Dobry pomysł, przełomowa technologia czy koncepcja nowego produktu to za mało, by odnieść sukces. Przykład wręcz legendarny to polski niebieski laser, którego zalety powszechnie uznano za przełomowe, a jego komercjalizacja dała w pierwszych latach zaledwie 2% udziału w rynku. Zabrakło dobrego pomysłu na biznes, czyli modelu biznesowego. (abstrakt oryginalny)

For the several past years strategy was recognized as the tool for creating a competitive advantage. Today many authors point to the business model. Business models of companies differ, each of them may be different and specific. In this article the author tries to show the connection of business model and commercialization process. Some examples of successful companies that created their business models based on commercialization are presented. The author also underlines the role of incubators in the process of business model creation for seed and start-up companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Andersen A., Najlepsze wzorce. Od satysfakcji klienta do sukcesu firmy, Studio Emka, Warszawa 2000.
  2. Casadesus-Masanell R., Ricart J.E., Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, Harvard Business Review Polska, wrzesień 2011.
  3. Gwarda-Gruszczyńska E., Czapla T., Kompetencje menadżera ds. komercjalizacji, PARP, Warszawa 2011.
  4. http://stemcellsspin.com.pl (15.01.2012).
  5. http://www.egospodarka.pl/58912,Dobry-model-biznesowy-recepta-nasukces, 2,20,2.html (15.01.2012).
  6. Matusiak K. red., Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce. Raport 2010, PARP, Warszawa 2010.
  7. McKinsey Global Survey, Innovation and commercialization 2010, McKinsey & Company 2010.
  8. Nevens T.M., Summe G.L., Uttal B., Commercializing Technology, What the best Companies Do, "Harvard Business Review", May-June 1990.
  9. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002.
  10. Rafinejad D., Innovation, product development and commercialization, case studies and key practices for market leadership, J. Ross Publishing, New York 2007.
  11. Touhill C.J., Touhill G.J., O'Riordan T.A., American Institute of Chemical Engineers, Commercialization of innovative technologies, bringing good ideas to the marketplace, John Wiley and Sons 2008.
  12. Vise D.A., Malseed M., The Google Story, Delacorte Press, New York 2005.
  13. www.listonic.com
  14. www.liwcare.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu