BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Glabiszewski Waldemar (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
Usługi doradcze w procesie wdrażania technologii przez małe i średnie przedsiębiorstwa regionu kujawsko-pomorskiego
Consulting Services in the Process of Technology Implementation Upon Smes of Kujawsko-Pomorskie Region.
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 81, s. 49-58, rys.,tab.
Tytuł własny numeru
Strategie zarządzania mikro, małymi i średnimi przedsiebiorstwami - mikrofirma 2012
Słowa kluczowe
Usługi, Zarządzanie, Konkurencyjność przedsiębiorstwa
Services, Management, Enterprise competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Współcześnie doradztwo w zakresie zarządzania ma coraz większe zastosowanie w procesie budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, przez co staje się coraz bardziej popularne. Po pierwsze, może ono dotyczyć praktycznie wszystkich obszarów aktywności przedsiębiorstwa, co z punktu widzenia strony podażowej daje duże możliwości rozwoju oferty usług konsultingowych. Po drugie, jeśli chodzi o stronę popytową, zwiększa się zapotrzebowanie na te usługi z racji rosnącej konieczności dynamicznego i wieloaspektowego doskonalenia się przedsiębiorstw, chociażby w następstwie wyraźnej presji ze strony klientów i konkurentów, jak również innych podmiotów czy zjawisk. W konsekwencji instytucje świadczące usługi doradcze stały się obecnie immanentną częścią życia gospodarczego funkcjonujących organizacji. Zjawisko wzrostu znaczenia konsultantów w zakresie zarządzania jest wyraźnie widoczne również w Polsce.(fragment tekstu)

The paper is of empirical character and it is an attempt to assess managers' attitudes towards professional support for technology implementation existing in the environment. Due to this author analyzes the activities undertaken by SMEs of the leading industries in kujawsko-pomorskie region in order to implement technological changes. Moreover, he identifies the types of experts needed by enterprises, the degree of difficulties to reach the experts and the criteria of choosing them.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Z. Chrościcki, Konsulting w zarządzaniu. Doradzać czy współpracować, Polska Fundacja Promocji Kadr, Poltext, Warszawa 1997, s.27-31.
  2. J. Czekaj i in., Leksykon zarządzania, Difin, Warszawa 2004, s. 107.
  3. M. Szarucki, V. Tkachev, Problemy współczesnego konsultingu zarządczego, w: Konsulting. Rodzaje, obszary, instrumentarium, red. M. Ćwiklicki, M. Jabłoński, Wydawnictwo UE w Krakowie, Kraków 2010, s. 29.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu