BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pawlak Jakub (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Lesznie)
Tytuł
Social media marketing oraz search engine marketing jako nowoczesne formy reklamy mikrofirmy w internecie
Social Media Marketing and Search Engine Marketing as Innovative Types of Advertising for Micro Enterprises on the Internet.
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 81, s. 121-129
Tytuł własny numeru
Strategie zarządzania mikro, małymi i średnimi przedsiebiorstwami - mikrofirma 2012
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Marketing, Reklama
Social media, Marketing, Advertising
Uwagi
summ.
Abstrakt
Firmy wywodzące się z sektora MSP, w tym i mikroprzedsiębiorstwa, poszukując w Internecie nowych klientów, korzystają najczęściej z bazy nowo zarejestrowanych firm dostępnej odpłatnie w Głównym Urzędzie Statystycznym lub z innych, lokalnych baz danych, które znajdują na witrynach WWW urzędów gmin4. Takie postępowanie zarządzających wskazuje na brak znajomości technik posługiwania się narzędziami biznesowymi dostępnymi w Internecie i świadczy o niedostrzeganiu potencjału tkwiącego w tym medium. Wykazano bowiem, że tylko 20% właścicieli przedsiębiorstw sektora MSP zakłada pozyskanie nowych klientów dzięki własnej firmowej witrynie WWW. Niski stan ogólnej wiedzy informatycznej osób zarządzających firmami potwierdza też 27% przedsiębiorstw, które jeszcze w 2010 roku nie posiadały własnej strony internetowej5. Szacuje się ponadto, że połowa z pozostałej puli witryn ograniczała się do wizytówki zawierającej podstawowe dane teleadresowe, utrzymywane na zewnętrznych domenach, jak na przykład "pkt.pl" czy "firmy.net".(fragment tekstu)

Social Media Marketing (SMM) and Search Engine Marketing (SEO) belong to the newest and most effective types of advertising in the 21. century. They are innovative, allow to build and provide a productive contact with existing and prospective customers. Using SMM and SEO micro enterprises can compete with the global players; the borders at that two types of advertising are primarily not financial, but creative. The progressive use of the internet and its wide range of marketing tools offers great chances to polish entrepreneurs, especially that ones at the age of 45 years and more, but according to the latest research, exactly that is the group with the least knowledge about the internet inside the whole polish business.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008-2009, www:http://www.parp.gov.pl/files/74/81/380/9282.pdf (21.11.2011), s. 28.
  2. Przedsiębiorczość w Polsce, Opracowanie Departament Analiz i Prognoz Ministerstwa Gospodarki, www: http://www.rynekpracy.pl/pliki/pdf/22.pdf (21.11.2011), s. 34.
  3. Mikroprzedsiębiorczość w Polsce. Analiza barier rozwoju i dostępu do finansowania, www: https://docs.google.com/present/view?id=djbvj89_205gx9nk3fx (21.11.2011), s. 3.
  4. Strategiczne źródła informacji w działalności przedsiębiorstw. Raport z badania, www: http://www.parp.gov.pl/files/74/81/380/7620.pdf (21.11.2011), s. 54.
  5. Polska internetowa: jak Internet dokonuje transformacji polskiej gospodarki, www: http://www.bcg.com.pl/documents/file78280.pdf (21.11.2011), s. 30.
  6. http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PTS_Dwie_Polski_D_Batorski.pdf (21.11.2011), s. 6.
  7. T. Łuczka, Internet as the development factor of small and medium-sized enterprises in the conditions of internationalization and globalization, w: Creation of Social Capital, ed. J. Przybysz, Publishing House of Poznań University of Technology, Poznań 2009,s. 152.
  8. J. Pawlak, Podstawy marketingu internetowego dla małych firm, Wydawnictwo PWSZ im. Jana A. Komeńskiego, Leszno 2012, s. 73.
  9. http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769 (21.11.2011).
  10. Z. Gyongyi, H. Garcia-Molina, J. Pedersen, Combating Web Spam with TrustRank. Technical Report, Stanford 2004, www: http://ilpubs.stanford.edu:8090/638/ (21.11.2011).
  11. Raport strategiczny IAB Polska Internet 2010, www: http://www.iabpolska.pl/images/stories/raporty/ Raport_strategiczny_IAB_Polska_INTERNET_2010.pdf (21.11.2011).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu