BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kotra Kazimiera (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu), Ruszkowski Jacek M. (Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach)
Tytuł
Popyt turystyczny w Polsce w obliczu światowego kryzysu finansowego w latach 2007-2010
Tourist Demand as Economy Category in the Face of the Global Financial Crisis Year 2007-2010.
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 82, s. 81-92, tab.
Tytuł własny numeru
Popyt turystyczny: zagadnienia podstawowe
Słowa kluczowe
Popyt turystyczny, Kryzys finansowy
Tourist demand, Financial crisis
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Polska
Poland
Abstrakt
Celem referatu jest wykazanie, jak kształtował się popyt turystyczny w Polsce w warunkach kryzysu, który miał miejsce na rynkach międzynarodowych. Dyskusja w polskich mediach na temat kryzysu w Polsce charakteryzowała się dużą rozbieżnością w poglądach polityków i naukowców reprezentujących różne dyscypliny: od określania Polski mianem "zielonej wyspy", aż do przyrównania jej sytuacji do Grecji.(fragment tekstu)

Every financial crisis brings with it a threat to economic and social stability in the global and regional levels which in turn intensifies the inflationary process, creates the need for extraordinary budgetary constraints and public investment, the decline in wag-es, rising unemployment, which in turn leads to the impoverishment of society. The global financial crisis Naughtiest crisis originated in the U.S. Subprime mortgage mar-ket, which manifested itself in the middle of year 2007 early as next year he felt around the world. Among the consequences of such a crisis is a significant drop in demand for many goods and services, especially higher order. As it turned out, this crisis is strong on the global tourism economy, which was to limit expression: international travel, global travel demand fell much more than GDP in the world. Thus, tourism has proved to be a sensitive area to the crisis, which significantly affected the most active tourist areas on both the destination and the emission of People traveled closer, less and choos-ing cheaper offers in effect, dropped the average expenditure on foreign travel. This crisis has been felt by the Polish tourist market which marked a decline in demand for tourism and has been shown in the development considerations on this subject have been preceded by a detailed presentation of the tourist demand issues as economic cate-gory. Presented here in turn: the characteristics of demand, its characteristics, types and determinants shaping its size. As it turned out to be one of the most important factors in flying in a decisive manner on the development of tourism demand are the fluctuations of world economy and especially the global financial crises. This title issues last part of his studies the authors have devoted.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. G. Kołodko, Wędrujący świat, Prószyński i S-ka SA, Warszawa 2008.
  2. G. Kołodko, Świat na wyciągnięcie myśli, Prószyński i S-ka SA, Warszawa 2010.
  3. W. Hunziker, K. Krapf, Grundriss der allgemeinen Fremdenverkehrlehre, w: Tłumacze nia materiałów dotyczących statystyki ruchu turystycznego w różnych krajach, Zakład Prawnych i Ekonomicznych Zagadnień Turystyki przy SGPiS, Warszawa 1961.
  4. S. Wodejko, Ekonomiczne zagadnienia turystyki, Wyższa Szkoła Handlu i Prawa, War-szawa 1998, s. 47.
  5. C. Kaspar, Die Tourismuslehre im Grundriss, 4 Auflage. Bern und Stuttgart: Verlag P. Haupt 1991, s. 118.
  6. A. Niezgoda, P. Zmyślony, Popyt turystyczny, uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2003, s. 39.
  7. ABC Turystyki. Słownik pojęć, Ministerstwo Sportu i Turystyki Departament Turystyki, www.zarabiajnaturystyce.pl/abc-turystyki/abc-turystyki, 31.10.2011.
  8. R. Łazarek, Ekonomika turystyki. Wybrane zagadnienia, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa 1999, s. 60.
  9. R. Łazarek, Ekonomika turystyki..., s. 63-64.
  10. Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, PWN, Warszawa - Poznań, s. 56.
  11. Z. Krasiński, J. Piasny, H. Szulce, Ekonomika konsumpcji, PWE, Warszawa 1984, s. 157.
  12. M. Duda, A. Milczanowska, E. Luberda, Popyt turystyczny, Encyklopedia zarządzania, www.mfiles.pl/pl/index.php/Popyt_turystyczny, 27.10.2011.
  13. www.turystykamalopolska.pl, 10.11.2011.
  14. D. Scowsill, Economic Impact Research, WT&TC (Word Travel and Tourism Council), London 2011.
  15. Polska turystyka w okresie światowego kryzysu, www.turystykamalopolska.pl, 28.10.2011.
  16. Polska gospodarka turystyczna w okresie światowego kryzysu, www.turystyka24h.pl, pkt 28,29, 12.11.2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu