BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Enzenhofer Viktoria (Hochschule für Nachhaltige Entwicklung Eberswalde)
Tytuł
Sprzedaż przez Internet
Business via Internet
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 98, s. 237-255, rys., bibliogr. 35 poz.
Tytuł własny numeru
Przedsiębiorczość szansą rozwoju regionu. T. 2, Kształtowanie przedsiębiorczości
Słowa kluczowe
Internet, Sprzedaż internetowa
Internet, Internet sale
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Sprzedaż internetowa ciągle wzrasta, oferując małym i średnim przedsiębiorstwom możliwość ponadregionalnej sprzedaży produktów. Taka forma sprzedaży jest również obarczona ryzykiem. Anonimowość partnerów sprzyja bowiem nieuczciwym praktykom. Z tego powodu ustawodawca czuje się zobowiązany do stworzenia reguł obowiązujących zarówno w Unii Europejskiej, jak i w poszczególnych krajach członkowskich. Powinny się z nim zapoznać zarówno podmioty oferujące swoje wyroby, jak i klienci. W artykule przedstawiono krótki przegląd reguł obowiązujących w tym zakresie w Niemczech.(abstrakt oryginalny)

Business via Internet is growing. It opens opportunities also for small businesses to sell their goods almost worldwide. But internet has ist own risks. The anonymity of the contracting partners leads to misuse and fraud. Therefore the national lawmakers and the lawmakers of the European Union had to take measures. Knowing this rules is important for the owners of small businesses as well as for their customers. A short presentation of the internet-law in Germany should provide a fast overlook.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bundesministeriums für Wirtschaft und Technologie, Elektronischer Geschäftsverkehr in Mittelstand und Handwerk, 2009.
  2. Bundesverband Digitale Wirtschaft (BVDW) e.V., Einsatz von Social Media in Unternehmen, 2011.
  3. comScore, Pressemitteilung vom 12.04.2012, comscore.com/ger/Press_Events/Press_ Releases/2012/4/Nearly_Half_of_European_Online_Audience_Visit_Sports_Sites.
  4. comScore, State of the Internet, 2010.
  5. Deutsch-Polnisches Verbraucherinformationszentrum, Rechtlicher Reiseführer für deutsche Verbraucher in Polen, www.konsument-info.eu/de.
  6. DIHK, Trusted Shops, Umfrage zur Praxis des Widerrufs im Fernabsatz, 2010, www. dihk.de/ressourcen/downloads/umfrage_widerrufsrecht.pdf.
  7. ECC-Shopmonitor Spezial Juli 2010.
  8. Euromonitor; Eurostat; Kelkoo; OECD, CRR-Report 2010, 2011.
  9. Facebook API, Facebook-Nutzerzahlen, 2011.
  10. Gallup Organisation, Flash Eurobarometer Nr. 313.
  11. Gittenberger et al., KMU Forschung Austria, Wirtschaftskammer Österreich, Einzelhandel im Internet, Wien 2007.
  12. Gittenberger et al., KMU Forschung Austria, Wirtschaftskammer Österreich, Einzelhandel im Internet, Wien 2011.
  13. Global Web Index, Map of Social Networking, 2011.
  14. Gloy, Loschelder, Erdmann, Handbuch des Wettbewerbsrechts, 4. Auflage, C.H. Beck Verlag 2010.
  15. Gremmel M., Das Internet als Vertriebskanal für KMU, VDM Verlag 2008.
  16. Handelsverband Deutschland (HDE), E-Commerce-Umsatz, 2012.
  17. Hoeren T., Internet- und Kommunikationsrecht, 2. Auflage, Dr. Otto Schmid Verlag 2012.
  18. Hoeren T., IT-Vertragsrecht, 2. Auflage, Dr. Otto Schmid Verlag 2012.
  19. ibusiness.de/members/aktuell/db/906036sh.993621sh.html, Artikel vom 27.02.2012.
  20. IFES, Österreichische Nationalbank (OeNB)-Zahlungskartenumfrage, 2006.
  21. Initiative D21, TNS Infratest, (N)Onliner Atlas 2011.
  22. Klippel, Kotthoff, Meckel, Plaß, Wettbewerbsrecht, 2. Auflage, C.F. Müller Verlag 2005.
  23. Levinson J.C., Rubin Ch., Guerilla Marketing im Internet, Midas Management Verlag 1999.
  24. Moritz, Dreier (Hrsg.), Rechts-Handbuch zum E-Commerce, 2. Auflage, Dr. Otto Schmid Verlag 2005.
  25. Müssig P., Wirtschaftsprivatrecht, 15. Auflage, C.F. Müller Verlag 2012.
  26. Psyma Research & Consulting, telegate AG, Mittelstand und Werbung 2011 (Teil 2).
  27. Richtlinie 97/7/EG des Europäischen Parlaments und des Rates vom 20. Mai 1997 über den Verbraucherschutz bei Vertragsabschlüssen im Fernabsatz.
  28. Richtlinie 1999/93/EG des Europäischen Parlaments und des Rates vom 13. Dezember 1999 über gemeinschaftliche Rahmenbedingungen für elektronische Signaturen.
  29. Richtlinie 2000/31/EG des Europäischen Parlaments und des Rates vom 8. Juni 2000 über bestimmte rechtliche Aspekte der Dienste der Informationsgesellschaft, insbesondere des elektronischen Geschäftsverkehrs, im Binnenmarkt.
  30. Richtlinie 2002/65/EG des Europäischen Parlaments und des Rates vom 23. September 2002 über den Fernabsatz von Finanzdienstleistungen an Verbraucher und zur Änderung der Richtlinie 90/619/EWG des Rates und der Richtlinien 97/7/EG und 98/27/EG.
  31. Sauldie, S., Internet Marketing Leitfaden, Kundengewinnung im Internet für kleine und mittelständische Unternehmen, SSX Verlag 2010.
  32. socialbakers.com/facebook-statistics/poland.
  33. Trusted Shops GmbH, www.shopbetreiber-recht.de/unterschiedliche-widerrufsfristen-in -europa/.
  34. yStats.com GmbH & Co. KG, Poland B2C E-Commerce Report 2011, Hamburg, 2011.
  35. Zachte E., Wikimedia, Wikipedia-Statistik 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu