BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dorczak Roman (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Znaczenie systemu ewaluacji oświaty (SEO) dla poprawy jakości usług edukacyjnych
Importance of New School Evaluation System for Quality Improvement of Educational Services
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 95, s. 265-274
Tytuł własny numeru
Usługi w Polsce 2012: teoria usług - funkcjonowanie sektora usługowego - kształcenie w usługach
Słowa kluczowe
Oświata, Jakość usług, Edukacja
Education, Quality of services, Education
Uwagi
summ.
Abstrakt
Głównym celem artykułu jest przedstawienie wprowadzonego w ramach reformy Systemu Ewaluacji Oświaty oraz wskazanie jego kluczowych i proro-zwojowych elementów, które pozwalają mieć nadzieję na rzeczywistą poprawę jakości usług edukacyjnych dostarczanych przez różnego typu szkoły i inne instytucje edukacyjne działające w polskim systemie edukacyjnym. (fragment tekstu)

The paper presents reform of Polish School Inspection System and introduction of School Evaluation System into practice. Describing main positive features of school evaluation process it shows its importance in the process of school development towards better educational services and towards raising quality of education at different levels. It also presents the list of obstacles and main problems that introduction of school evaluation faces, showing possible or even necessary areas of educational changes and reforms needed to strengthen attempts to develop higher quality of educa-tional services.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. G. Mazurkiewicz, J. Berdzik, Modernizowanie nadzoru pedagogicznego: Ewaluacja jako podstawowa strategia rozwoju edukacji, w: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Konteksty, red. G. Mazurkiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010, s. 9-17.
  2. G. Mazurkiewicz, J. Berdzik, System Ewaluacji Oświaty: model i procedura ewaluacji zewnętrznej, w: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Odpowiedzialność, red. G. Mazurkiewicz, Wydawnictwo Uniwerystetu Jagiellońskiego, Kraków 2010, s. 13-25.
  3. E. Bogacz-Wojtanowska, R. Dorczak, Proces przygotowania wizytatorów do spraw ewaluacji w opinii dyrektorów szkół, w: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Refleksje, Wydaw-nictwo Uniwerystetu Jagiellońskiego, Kraków 2011, s. 69-89.
  4. Ewaluacja w edukacji, red. L. Korporowicz, Oficyna Naukowa, Warszawa 1997.
  5. H. Simons, Getting to know schools in a democracy. The politics and process of evalua-tion, The Falmer Press, London 1987.
  6. J. MacBeath, Schools must sapek for themselves. The case for school self-evaluation, Routledge, London-New York 1999.
  7. L. Korporowicz, Interakcyjne aspekty procesu ewaluacyjnego, w: Środowisko i warsztat ewaluacji, red. A. Haber, M. Szałaj, PARP, Warszawa 2008.
  8. H. Simons, Samoewaluacja szkoły, w: Ewaluacja w szkole, wybór tekstów, red. H. Mizerak, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego, Olsztyn 1997.
  9. H. Mizerek, Efektywna autoewaluacja w szkole - jak ją sensownie zaprojektować i prze-prowadzić?, w: Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym. Autonomia, red. G. Mazurkiewicz, Wy-dawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010, s. 19-63.
  10. A. Noworól, Jak czytać raport z ewaluacji zewnętrznej szkoły lub placówki oświatowej, w: Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, red. G. Mazurkiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012, s. 374-389.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu