BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kołodziejczyk Joanna (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Społeczne konsekwencje marketingu w edukacji
Social Consequences of Marketing in Education
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 95, s. 315-324
Tytuł własny numeru
Usługi w Polsce 2012: teoria usług - funkcjonowanie sektora usługowego - kształcenie w usługach
Słowa kluczowe
Marketing, Edukacja
Marketing, Education
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zwrócono uwagę na niektóre negatywne społeczne skutki marketingu w szkołach, które w toczonym dyskursie są pomijane lub traktowane marginalnie. (fragment tekstu)

The article introduces question of use of marketing in school system. Reasons showing legitimacy of use marketing in schools described in literature on the subject are briefly presented. Afterwards the author emphasizes social consequences of introduction of marketing tools in schools, focusing on negative aspects of competition between schools for students and getting funds from sponsors.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. K. Andruszkiewicz, I. Escher, S. Kaczmarczyk, K. Pawlak-Kołodziejska, J. Petrykowska, M. Schulz, Marketing. Podręcznik akademicki, TNOiK, Toruń, 2011.
  2. N. Klein, No logo, Świat Literacki, Izabelin 2004.
  3. P. Kotler, N. Lee, Marketing w sektorze publicznym. Mapa drogowa wyższej efektywności, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 10.
  4. A. Sargeant, Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  5. A. Limański, I. Drabik, Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa 2007, s. 53.
  6. J. Fazlagić, Marketingowe zarządzanie szkołą, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczy-cieli, Warszawa 2003, s. 6.
  7. H. Hall, Marketing w szkolnictwie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2007, s. 225.
  8. Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, red. J. Czapiński, T. Panek, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2011, www.diagnoza.com, 10.04.2012.
  9. A. Salcher, Utalentowany uczeń i jego wrogowie, Wydawnictwo Oświatowe POSZE, Rzeszów 2009, s. 68.
  10. J. Łuczyński, Zarządzanie edukacyjne a wychowanie uczniów w szkole, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
  11. E. Putkiewicz, Programy i podręczniki gimnazjalne - proces powstawania i ich ocena przez nauczycieli, w: Zmiany w systemie oświaty. Wyniki badań empirycznych, red. E. Wosik, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2002.
  12. K. Lynch, Oświata jako miejsce zmiany: dbanie o równość i przeciwdziałanie niespra-wiedliwości, w: Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy, red. G. Mazurkiewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012, s. 36.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu