BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Buchnowska Dorota (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Polskie uczelnie wyższe w serwisach społecznościowych
Polish Universities In Social Networking Services
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 88, s. 147-155, bibliogr. 16 poz.,rys., tab.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 2
Słowa kluczowe
Serwisy społecznościowe, Szkolnictwo wyższe
Social networking, Higher education
Uwagi
summ.
Abstrakt
Uczelnie wyższe, podobnie jak inne podmioty chcące utrzymać się na konkurencyjnym rynku, powinny realizować strategię CRM (Customer Relationship Ma-nagement, czyli zarządzanie relacjami z klientami), czy też w tym przypadku SRM (Student Relationship Management)1. Celem wdrożenia zarządzania relacjami ze studentami jest pozyskanie i utrzymanie jak najlepszych studentów, a w efekcie zachowanie wysokiej jakości kształcenia. Jednym z podstawowych sposobów kształtowania więzi ze współczesnymi studentami i jednocześnie wykorzystywania ich do budowania pozytywnego wizerunku uczelni jest zaistnienie w popularnych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook czy YouTube. W artykule zaprezentowany zostanie aktualny stan wykorzystania mediów społecznych przez najlepsze polskie uczelnie oraz jego ocena na tle najlepszych praktyk na świecie. (fragment tekstu)

Polish universities operate in a competitive market. Therefore, they must compete among themselves about the candidates. One of the tools is to compete in social media activity. In this article will be presented the current state of social media use by the best Polish universities and its assessment against best practice in the world.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gajda E., Wykorzystanie koncepcji CRM w zarządzaniu uczelnią wyższą, w: Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Knosala, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2009.
  2. Network Digital Age, Media społeczne czy społecznościowe. This is a question, http://networkeddigital.com/2010/12/09/media-spoleczne-czy-spolecznosciowe-that-i s-the-question/, 15.01.2012.
  3. GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki statystyczne badań z lat 2006-2010, http://www.stat.gov.pl/gus/5840_4293_PLK_HTML.htm, 12.08.2011.
  4. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Ernst & Young, Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do 2020 roku - drugi wariant, http://www.dntt.po.opole.pl/downloads/pub/20100727.pdf, 10.01.2011.
  5. Internet Standard, Raport adStandard 2011, http://www.internetstandard.pl.
  6. Internet Standard, Raport Social Media 2010, http://www.internetstandard.pl
  7. Kaznowski D., Podział i klasyfikacja social media, http://networkeddigi tal.com/2010/05/10/podzial-i-klasyfikacja-social-media, 12.01.2011.
  8. MPG, MPG Media Market Scan 1Q 2011, Analiza rynku reklamy w Polsce, http://www.press.pl/attachments/www-data/MPG_Media_Market_Scan_1Q_2011_ final.pdf.
  9. PBI, Gemius, Megapanel, październik 2011 http://www.pbi.org.pl/index.php/ ida/2/?aktualnoscID=164&p=1.
  10. Ranking uczelni akademickich 2011, http://www.perspektywy.pl/index. php?option=com_content&task=view&id=3821&Itemid=835, 20.12.2011.
  11. Stelzner M., 2011 Social Media Industry Marketing Report, http://www.socialmediaexaminer.com/, 5.01.2011.
  12. Szyszko D., Polski rynek reklamy on-line, http://prime-design.pl/polski-rynek-reklamy-on-line, 12.01.2012.
  13. Think Kong, Social Media Brand Indeks 2010, http://www.socialmediabrand.pl/.
  14. Wrycza S., Informatyka ekonomiczna, PWE, Warszawa 2010.
  15. www.nauka.gov.pl/szkolnictwo-wyzsze/dane-statystyczne-o-szkolnictwie-wyzszym/, 15.01.2012.
  16. www.studenckamarka.pl/serwis.php?s=73&pok=1909/, 15.01.2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu