BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kapera Izabela (Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie)
Tytuł
Polityka turystyczna organów samorządu województwa małopolskiego w aspekcie działań stymulujacy popyt turystyczny
Tourist Policy of Local Authorities of Maloposka Voivodeship in the Aspect of Actions Which Stimulate Tourist Demand .
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 82, s. 371-384, tab.,rys.
Tytuł własny numeru
Popyt turystyczny: zagadnienia podstawowe
Słowa kluczowe
Polityka turystyczna, Samorząd terytorialny, Popyt turystyczny
Tourism policy, Local government, Tourist demand
Uwagi
summ.
Abstrakt
Polityka turystyczna jest jednym z determinantów popytu turystycznego. Na poziomie regionów szczególnego znaczenia nabierają działania podejmowane przez samorząd województwa. Celem niniejszego opracowania jest analiza aktywności organów samorządu terytorialnego na szczeblu województwa w dziedzinie turystyki oraz ocena, czy działania te przynoszą wymierne efekty w postaci wzrostu liczby turystów odwiedzających Małopolskę i jednocześnie, czy wpływają na wzrost wydatków turystów przybywających na badany teren.(fragment tekstu)

The purpose of this paper is to analyze the activity of local government bodies at the level of the voivodeship in the field of tourism and to assess whether these actions produce measurable effects in the form of an increase in the number of tourists visiting Malopolska region and at the same time, to assess if they affect the growth of expendi-tures of tourists arriving to the studied area. The scope of regional tourism policy includes socio-economic and spatial plan-ning, activities within the range of marketing and promotion, monitoring of tourist movement and other forms of activities that impact on tourism development. The per-formed analysis shows that the number of tourists coming to Malopolska grew (with minor swings) until 2007. Then in 2008-2009 there was recorded its decrease. Recent data indicates an improvement of the situation. Culmination of average amounts of expenditures during their stay in Malopolska was recorded in 2007 while in the case of tourism movement after the two-year drops there is visible growth. Comparing the number of users of accommodation in the Malopolska voivodeship in the last decade with the same indicator in whole Poland there can be seen that changes in the dynamics of the region does not deviate from the average of the whole country. The effectiveness of the implementation of tourism policy largely depends on the information policy, dialogue with the residents and the willingness to cooperate (including intraregional, with neighboring regions, international). It is important to link tourism policy pursued at the local level with municipalities and counties and be guided by the principle of partnership in relation to population, organizations and industrial companies from Małopolska.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. W. Gaworecki, Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000, s. 118.
  2. Kierunki rozwoju turystyki do 2015 roku, Ministerstwo Sport i Turystyki, Warszawa 2008, s. 43-44.
  3. Turystyka w województwie małopolskim w 2009 r., Urząd Statystyczny w Krakowie, Kraków 2010, s. 22.
  4. Województwo małopolskie 2010. Raport, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kraków 2010, s. 201.
  5. Badanie ruchu turystycznego w województwie małopolskim. Skrót raportu końcowego, Kraków 2011, s. 2, www.malopolskie.pl, 30.10.2011
  6. Strategia Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020. Małopolska 2020. Nieograniczone możliwości, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Polityki Regionalnej, Kraków s.79.
  7. Kierunki rozwoju turystyki dla województwa małopolskiego na lata 2008-2013, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kraków 2008, s. 57.
  8. Strategia Rozwoju Województwa..., s. 43.
  9. TOP promocji polskich miast i regionów w opinii szefów biur promocji. Raport z badania przeprowadzonego przez Fundacje Best Place - Europejski Instytut Marketingu miejsc, Warszawa 2010, s. 12, www.bestplaceinstytut.org/RAPORT.pdf, 10.11.2011.
  10. Strategia Rozwoju Województwa..., s. 41.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu