BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimek Jan (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Wpływ przywództwa na procesy innowacyjne w organizacji
The Influence of Leadership on Innovation Processes in Organizations
Źródło
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2013, nr 4, s. 5-10, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Procesy innowacyjne, Kreatywność, Innowacje w organizacji
Innovation processes, Creativity, Innovations in organization
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony roli przywództwa w rozwijaniu i utrwalaniu procesów innowacyjnych, które w życiu codziennym firm przybierają formę zarządzania innowacjami. Odwołując się do sześciu elementów L. Morrisa, które są motorem zmian we współczesnym świecie, autor stwierdza, że rozwijanie strategii rozwoju przedsiębiorstw przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań jest nie tylko dla nich szansą, ale koniecznością w erze cyfryzacji i globalizacji. To wymaga zmian w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw, a także nowych kompetencji menedżerów i liderów, obejmujących m.in. takie cechy jak kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, umiejętność współpracy, znajomość ICT, siła wewnętrzna. (abstrakt oryginalny)

The article is devoted to the leadership' role in the development and consolidation of innovative processes, that in real life of companies take the form of innovation management. Referring to the six elements of L. Morris, which in the modern world are the engine of change, the author states that the stimulation of enterprise development strategies using innovative solutions, is for them not only an opportunity, but a necessity in the digitization and globalization era. This requires changes in the way of businesses functioning, and new competencies of managers and leaders, including, among others, such qualities as creativity, innovativeness, entrepreneurship, ability to cooperate, ICT skills, and also inner strength. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Luecke R.,Zarządzanie kreatywnością i innowacją, MT Biznes, Warszawa 2005, s. 121.
  2. Morris L.,Permanent Innovation,Innovation, Labs, California 2006, s. 54.
  3. Raich M., Dolan S.,Beyond Business and Society in Transformation,Palgrave MacMillan, 2008.
  4. Raich M., Dolan S., Klimek J.,Globalna Transformacja Biznesu i Społeczeństwa,Difin, Warszawa 2011.
  5. Schwartz T.,Sześć tajemnic tworzenia kultury innowacji,www.hbrp.pl/news
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-656X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu