BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Muryjas Piotr (Politechnika Lubelska), Muryjas Mateusz (IN Progress Agencja Interaktywna Lublin)
Tytuł
E-usługi w obszarze marketingu internetowego realizowane z wykorzystaniem narzędzi it
E-Services In The Internet Marketing Realised With The Usage Of It Tools
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 96, s. 297-309, tab., rys.
Tytuł własny numeru
Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo usługowe, Przedsiębiorstwo informatyczne, e-usługi
Service enterprise, IT enterprises, e-services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości i obszaru działania, wymaga stosowania nowoczesnych narzędzi IT, które będą wspomagać procesy biznesowe. Wobec silnej konkurencji, nie tylko krajowej, ale i zagranicznej, coraz istotniejszego znaczenia nabrały działania ułatwiające szybsze dotarcie z ofertą firmy do potencjalnych klientów w tych miejscach, w których najczęściej oni przebywają. Jednym z takich miejsc są strony webowe wyszukiwarek internetowych, z których obecnie korzysta 91% internautów (2,06 mld osób) na świecie. (fragment tekstu)

The activity of contemporary enterprises requires the usage of IT tools that will support business processes in different areas. In the highly competitive environment it is necessary to find the fastest way of delivery of the own offer to the potential clients in these places where they spend the most time. The search engine web pages are a good example of such a place and the users who visit these pages are seen as a very attractive group of customers. This paper presents the issue of e-services usage in the internet marketing and shows how the modern IT tools support the realization of such services in area of search engine marketing (SEM). The case study of the SEM campaign using the Google search engine has been discussed to show that the integration of the e-service of contextual advertising and e-service of online reporting and analyses brings business benefits to owners of enterprises. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. P. Kotler, Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative, "Journal of Marketing" 2011, Vol. 75, s. 132.
  2. PARP, Rozwój sektora e-usług na świecie, 2010, www.web.gov.pl/g2/big/2010_08/ fb558a7c0450c8ce7feb8bd1891fde74.pdf, s. 32-38.
  3. IDG, Internet Standard, raport adStandard 2011, s. 6.
  4. IDG, Internet Standard, raport adStandard 2012, s. 13.
  5. D. Kaznowski, Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa 2008, s. 130.
  6. P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek?, MT Biznes Ltd., Warszawa 2010, s. 18.
  7. Ch.M. Futrell, Nowoczesne techniki sprzedaży. Metody prezentacji, profesjonalna obsługa, relacje z klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 107.
  8. Ch. Gaylord, Quarterly global paid search spend analysis, Covario, www.covario.com, s. 2.
  9. www.statowl.com/search_engine_market_share.php.
  10. Pew Research Center, Pew Internet and American Project, Search Engine Use 2012, www.pewinternet.org, s. 9.
  11. StatCounter, www.gs.statcounter.com/#search_engine-PL-monthly-201201-201204-bar.
  12. R. Kłeczek, M. Hajdas, M. Sobocińska, Kreacja w reklamie, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008, s. 177.
  13. D. Kaznowski, Nowy marketing, VFP Communications, Warszawa 2008, s. 133.
  14. A. Dyba, Komunikacja marketingowa w Internecie, w: Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa 2006, s. 265.
  15. A. Kaushik, Godzina dziennie z Web Analytics. Stwórz dobrą strategię e-marketingową, Helion, Gliwice 2009, s. 24-25.
  16. J. Burby, A. Brown & WAA Standards Committee, Web Analytics "Big Three" Definitions. Version 1.0, 2006, www.webanalyticsassociation.org, s. 3-5.
  17. Web Analytics Association Standards Committee, Web Analytics Definitions, 2008, www.webanalyticsassociation.org, s. 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu