- Autor
- Dziewanowska Katarzyna (Uniwersytet Warszawski), Skorek Monika (Uniwersytet Warszawski)
- Tytuł
- Wprowadzanie nowej usługi na rynek na przykładzie portalu cogitors.pl
The Launch of a New Product on the Market - Case of Cogitors.Pl - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 96, s. 351-362, rys.
- Tytuł własny numeru
- Usługi w Polsce 2012: usługi publiczne - usługi komercyjne
- Słowa kluczowe
- Usługi, Portale internetowe
Services, Web portals - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Nie ulega wątpliwości, że tworzenie nowych produktów i usług jest siłą napędową współczesnej gospodarki. Co więcej, działania te nie stanowią już przywileju firm dużych i ambitnych, a raczej uznawane są za warunek konieczny nie tylko do rozwoju, ale także przetrwania. Przyczyny, które stymulują przedsiębiorstwa do wprowadzania nowych produktów na rynek, można po-dzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Do pierwszej grupy zalicza się czynniki, takie jak poszukiwanie możliwości zwiększenia zysku czy ograniczenia kosztów, generowanie wyższych przychodów ze sprzedaży lub też dążenia do zbudowania pozytywnego wizerunku firmy wśród jej nabywców i konkurentów. Z kolei czynniki zewnętrzne generowane są przez otoczenie przedsiębiorstwa i wymienia się wśród nich: narastającą presję konkurencyjną, zmieniające się regulacje prawne, pojawiające się nowe technologie czy też zmiany natury demograficznej oraz społeczno-psychologicznej1. Z punktu widzenia artykułu dwa ostatnie czynniki należy uznać za kluczowe. (fragment tekstu)
The article consists of two parts. The first part presents a theoretical background to new product launch, including definitions and typologies of new products, as well as the process of creation of a new product. In the second part of the article a case study of COGITORS.PL portal is presented, where all undertaken activities are referred to the aforementioned process of new product creation.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Zarządzanie produktem, red. B. Sojkin, PWE, Warszawa 2003, s. 176.
- K. Białecki, A. Dorosz, W. Januszkiewicz, Słownik handlu zagranicznego, PWE, Warszawa 1996, s. 177.
- Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998, s. 165.
- I.P. Rutkowski, Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania, PWE, Warszawa 2007, s. 17.
- E.N. Berkowitz, R.A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Richard D. Irwin, Boston 1989, s. 269-270.
- M. Urbaniak, Strategia jakości w marketingu przemysłowym, Alfa Wero, Warszawa 1998, s. 92.
- C. Beard, C. Easingwood, New Product Launch - Marketing Action and Tactics for High- -Technology Products, "Industrial Marketing Management" 1999, nr 25, s. 101.
- J. Dietl, Marketing, PWE, Warszawa 1985, s. 257.
- K. Podstawka, Marketing menedżerski - standardy, procedury, strategie, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008, s. 123-125.
- P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 41; A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1996, s. 20.
- K. Rogoziński, Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1998, s. 53.
- A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Marketing usług, Wolters Kluwer Polska Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 13-15.
- www.cogitors.pl/Login/index/login, 7.04.2012.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol