BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Vovk Martin (University of Economics in Bratislava, Slovakia)
Tytuł
Quality Value Banking - New Management Approach
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Współczesne problemy finansów, bankowości i ubezpieczeń w teorii i praktyce. T. 1, 2006, s. 271-277, rys.
Contemporary Issues in Finance, Banking and Insurance : Theory and Practice. T. 1
Słowa kluczowe
Bankowość, Zarządzanie jakością, Obsługa klienta
Banking, Quality management, Customer service
Uwagi
summ.
Abstrakt
The one of couple new approaches to the quality management in financial institutions, mainly in commercial banks is presents via Quality Value Banking. It means managing banking value through banking strategy oriented to quality of offered products and services. Differences between Quality Value Banking and classic methodologies used before are following Quality Value Banking examines cost of quality from a different viewpoint; organization is included as a component of quality; Quality Value Banking views customer service as only one part of quality program, not the alpha and the omega; Quality Value Banking ties it all back to financial performance improvement, directed at long-term results. The system of Quality Value Banking is built on the monitoring cost of quality, organizing for quality, quality customer service. Quality Value Banking is methodology for instilling a customer and quality focus in the bank and a tool to use in information-gathering and problem-solving. Quality Value Banking is a way to do business. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Gray J.L., Harvey T.W.: Quality Value Banking, John Wiley & Sons, Inc. New York, 19 p. 80.
  2. Juran J.M.: Juran on Leadership for Quality: An Executive Handbook, New York, Free Press, 1989, p. 199.
  3. Gray J.L., Harvey T.W.: Quality Value Banking, John Wiley & Sons, Inc. New York, 1992, p. 83.
  4. Gray J.L., Harvey Т.W.: Quality Value Banking, John Wiley & Sons, Inc. New York, 1992.
  5. The Wall Street Journal - NBC News Poll, November 12, 1990.
Cytowane przez
Pokaż
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu