BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jarczak Łukasz (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Wypracowanie sposobu komunikacji marketingowej z otoczeniem jako czynnik determinujący sukces rynkowy firmy
Creation of the Most Reliable Way of Marketing Communication as the Factor Determining a Commercial and Market Success (Neuromarketing and Prosumerism)
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2012, nr 27, s. 311-316
Słowa kluczowe
Neuromarketing, Prosument, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Marketing internetowy, Psychologia konsumenta, Świadomość konsumenta, Zachowania konsumenta
Neuromarketing, Prosumer, Enterprise-customer relationship, e-marketing, Consumer psychology, Consumer awareness, Consumer behaviour
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Niezmiernie ważną kwestią dla działalności firm jest ich otoczenie, czyli rynek. Klienci występujący na rynku generują popyt na towary przez nie produkowane. Ich preferencje zmieniają się, producenci muszą za tym nadążać i mieć coraz to lepsze sposoby wpływania na ich postawy konsumenckie, muszą umieć wypracować najskuteczniejszy sposób komunikacji marketingowej między firmą i otoczeniem. Autor wyróżnia dwie grupy konsumentów: prosument i konsument działający podświadomie. Pisze o neuromarketingu - nauce zajmującej się opisywaniem i badaniem znaczenia podświadomości w decyzjach, motywacjach i postawach klientów. I prosumentyzmie: zjawisku, które określa konsumenta świadomego, mającego szeroką wiedzę o produktach związanych z ulubioną marką, wykorzystującego tę wiedzę i przekazującego ją innym za pomocą Internetu.( abstrakt oryginalny)

The important part in each company's structure is the market. Because the market and the customers, they generate demand for goods that are made by companies. Firms need to communicate with customers and there are recently two main manners to do it. First is the neuromarketing: science that research human mental and emotional reactions to brand names and colors, as well as product ads and commercials, is advantageous for two reasons: first, it is faster to do than typical consumer research, and second, neuroimaging can provide more accurate customer information when compared with traditional marketing methods. Second way of marketing communication is the prosumerism: abbreviation from "the progressive consumer" describes modern consumer who searches for the highest quality product that best meets their needs through researching the product's value, performance and price through social networks and consumer product reviews.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Lindrstrom, Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kupujemy, Znak, Kraków 2009.
  2. A. Damasio, Błąd Kartezjusza, Rebis, Poznań 1999.
  3. D. Żółtek, Prosument - konsument przyszłości, "Marketing w Praktyce", www.egospodarka.pl.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu