BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grębosz Magdalena (Politechnika Łódzka)
Tytuł
The Perception of Co-branding Products by Customers
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2012, nr 24, s. 277-287, rys.,tab.
Słowa kluczowe
Klient, Marka wspólna
Customer, Co-branding
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Co-branding jako strategia wprowadzenia na rynek produktu sygnowanego przez dwie marki partnerskie może być dobrym sposobem na poszerzenie zasięgu marki i wykorzystanie przez partnerów elementów kapitału marki partnerskiej. W artykule przedstawiono koncepcję co-brandingu, jego rodzaje i cele, jak również omówiono wpływ co-brandingu na zachowania konsumentów. W artykule dokonano tak.e analizy wyników międzynarodowych i własnych bada. dotyczących zachowań i postaw konsumentów wobec produktów co-brandingowych. (oryginalny abstrakt)

Co-branding as the strategy of double branding of products when two distinct partners brand names are used on one product, can be good way of exploiting a brand, broadening its exposure and enhancing its message. In the paper the concept of co-branding with its types and objectives as well the perception of co-branding products by customers will be presented. The results of international and own research concerning the customers behaviours will be also analysed.(abstract original )
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Co-branding - the science of alliance, eds. T. Blackett, B. Boad, MacMillan Press Ltd, London 1999, p. 7.
  2. A.M. Levin, J.C. Davis, I.P. Levin, Theoretical and empirical linkages between consumers responses to different branding strategies, "Advances in Consumer Research" 1996, Vol. 23/1,p. 296.
  3. Ph. Kotler, G. Armstrong, Marketing. An Introduction, Pearson International Edition, London 2009, p. 248.
  4. C. Hillyer, S. Tikoo, Effects of co-branding on consumer product evaluations, "Advances in Consumer Research" 1995, Vol. 22/1, p. 123.
  5. A.R., Rao, L. Qu, R.W. Rueckert, Signaling unobservable product quality through a brand ally, "Journal of Marketing Research" 1999, Vol. 36/2, p. 258-260; W.-L. Chang, OnCob: An ontology-based knowledge system for supporting position and classification of co-branding strategy,"Knowledge-Based System" 2008, Vol. 21, p. 498.
  6. K.L. Keller, T. Aperia., M. Georgson, Strategic Brand Management. A European Perspective, Pearson Education, Harlow 2008, p.310-311.
  7. T. Blackett, N. Russell, What is Co-branding, in: Co-branding - the science of alliance, ed. T. Blackett, B. Boad, MacMillan Press Ltd, London 1999, p. 9-14.
  8. M. Grębosz, Brand Management, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2008, p. 86-87.
  9. G. Michel, Au coeur de la marque, Dunod, Paris 2004, p. 136-141
  10. M. Grębosz, Brand Management..., p. 15.
  11. K.L. Keller, T. Aperia., M. Georgson, Strategic Brand Management..., p. 43-45.
  12. I. Wyrzykowska, Zarządzanie marką - psychograficzna segmentacja potrzeb, "Brief" 2003, No. 2, p. 56-57.
  13. J.H. Washburn, B.D. Till, R. Priluck, Brand Alliance and Customer-Based Brand-Equity Effects, "Psychology and Marketing" 2004, Vol. 21(7), p. 487-508.
  14. C.W. Park, S.Y. Jun, A.D. Shocker, Composite Branding Alliances: An Investigation of Extension and Feedback Effects, "Journal of Marketing Research" 1996, Vol. 33, p. 453-466.
  15. K.E. Voss, B.S. Gammoh, Building Brands through Brand Alliances: Does a Second Ally help?, "Marketing Letters" 2004, Vol. 15/2/3, p. 147-159.
  16. L.C. Ueltschy, M. Lacroche, Co-Branding Internationally: Everybody Wins?, "Journal of Applied Business Research" 2004, Vol. 20/ 3, p. 91-102.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu