BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bukowska Urszula (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Employee opinion survey on shaping employee loyalty
Źródło
Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty, 2013, nr 1 (27), s. 25-37, rys., bibliogr. poz. 17
Education of Economists and Managers : problems, innovations, projects
Słowa kluczowe
Lojalność pracowników
Employee loyalty
Abstrakt
This article presents the nature of employee loyalty, focusing on its affective and behavioral aspects. Symptoms of loyalty are pointed out, with the reservation that the manifestation of the lack of loyalty that affects the employer the most is voluntary employee departures. In order to prevent them, steps are taken to recognize employee expectations. Several tools are used for this purpose, however, the research based on employee opinion survey is particularly effective. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bloemer J., Odekerken-Schröder G., The role of employee relationship proneness in creating employee loyalty, "International Journal of Bank Marketing" 2006, 24, 4.
  2. Coughlan R., Employee Loyalty as Adherence to Shared Moral Values, "Journal of Managerial Issues" 2005, 17, 1.
  3. Eskildsen J. K., Nüssler M. L., The managerial drivers of employee satisfaction and loyalty, "Total Quality Management & Business Excellence" 2000, 11, 4-6.
  4. Hellriegel D., Jackson S. E., Slocum J. W., Management. A Competency-Based Approach, Thomson, South-Western, Singapore 2005.
  5. Kwiatek P., Programy lojalnościowe. Budowa i funkcjonowanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2007.
  6. Lipka A., W stronę kwalitologii zasobów ludzkich, Difin, Warszawa 2005.
  7. Lipka A., Inwestycje w kapitał ludzki organizacji w okresie koniunktury i dekoniunktury, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
  8. Logan G. M., Loyalty and the Sense of Purpose, "California Management Review" 1984, 27.
  9. Radosławska J., Sondaż opinii pracowników jako instrument wspomagający zarządzanie personelem w przedsiębiorstwie, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2005, No. 3-4.
  10. Robbins S., Organizational behavior, Prentice Hall, Inc., Upper Sadle River, 2001.
  11. Robinson S.L, Rousseau D. M., Violating the psychological contract: not the exception but the norm, "Journal of Organizational Behavior" 1994, 15, 3.
  12. Taylor S., Płynność zatrudnienia. Jak zatrzymać pracowników w firmie, Wolters Kluwer Polska, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  13. Tokarski S., Psychologia organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1995.
  14. Uniwersalny słownik języka polskiego, Ed. S. Dubisz, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  15. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  16. Wojciszke B., Postawy i ich zmiana, in: Psychologia t.3, Ed. J. Strelau, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000.
  17. www.raportyspoleczne.pl, accessed 27 January-7 February 2012; 7 October 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1734-087X
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0009.6292
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu