BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mroczek-Czetwertyńska Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Rapacz Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Popyt na usługi Spa & Wellness i możliwości jego zaspokojenia na przykładzie Dolnego Śląska
Demand for Spa&Wellness Services and Possibilities for Meeting it Based on the Example of Lower Silesia
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 84, s. 579-592, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Popyt turystyczny: konsumpcja-segmentacja-rynki
Słowa kluczowe
Usługi, Turystyka
Services, Tourism
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Pojęcie usług spa i wellness - choć relatywnie nowe - na stałe wpisało się do kanonu pojęć związanych z turystyką. W zasadzie każdy hotel posiadający trzy lub więcej gwiazdek dysponuje strefą odnowy biologicznej. Wynika to m.in. z faktu, że w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r., w części dotyczącej wymagań odnośnie wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług (w tym usług gastronomicznych) znajduje się zapis stanowiący, że w tego typu obiektach powinna znajdować się strefa odnowy biologicznej. Chodzi o zapewnienie takich udogodnień, jak: basen, sauna, siłownia, solarium, masaże i inne usługi rekreacyjne. W obiektach trzygwiazdkowych zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowych muszą być oferowane co najmniej dwa rodzaje wyżej wymienionych usług. W kontekście rosnącego popytu na usługi spa i wellness zasadnym staje się pytanie, czy i w jakim stopniu oferta ośrodków spa i wellness działających na Dolnym Śląsku odpowiada potrzebom zgłaszanym przez klientów tego typu usług. W tym celu przeprowadzone zostały badania ankietowe wśród menedżerów ośrodków odnowy biologicznej i korzystających z nich turystów.(fragment tekstu)

The main objective of the hereby article is to analyze Lower Silesian spa&wellness market. Basic concepts of the marked are defined in its initial part and followed by the analysis of data collected in Summer 2011 as the result of survey which covered 49% of Lower Silesian hoteliers and 607 visitors of resorts. The paper also discusses fundamental relations between spa&wellness market and consumer expectations.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (DzU z 2004r. nr 188, poz. 1945).
  2. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych - tekst jednolity (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268).
  3. Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 25.
  4. N. Sallmann. Megatrend wellness&spa, Wydawnictwo. PAG, Kraków 2010, s. 78-79.
  5. A. Lewandowska, Turystyka uzdrowiskowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007, s. 39.
  6. P. Kotler, Kotler o marketingu. Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach, Wydawnictwo Helion Gliwice, 2006, s. 169-170;
  7. K. Przybyłowski, S.W. Hartley, R.A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, 1998, s. 381.
  8. V.T.C Middleton, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996, s. 88
  9. D. Dryglas, Kształtowanie produktu turystycznego uzdrowisk w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006, s. 17.
  10. J. Hałaczkiewicz, Koncepcja SPA w hotelarstwie,
  11. Turystyka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia,
  12. red. W.W. Gaworecki, Z. Mroczyński, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, Gdańsk 2008, s. 516.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu