BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybowski Marek (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Marketing miasta na rynku turystycznym. Studium przypadku na przykładzie Gdyni
City Marketing On The Tourist Market. Gdynia City - Case Study
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 83, s. 379-390
Tytuł własny numeru
Popyt turystyczny: uwarunkowania
Słowa kluczowe
Marketing miejski, Rynek turystyczny
City marketing, Tourism market
Uwagi
summ.
Abstrakt
Gdynia posiada wyrazistą ofertę na rynku turystycznym, wyróżniającą ją z otoczenia bliższego (Trójmiasta, Kaszub, Kociewia) oraz dalszego (miast portowych regionu Morza Bałtyckiego). Wiele z elementów oferty turystycznej ma charakter wyjątkowy (np. Oceanarium, Muzeum Marynarki Wojennej i ORP "Błyskawica" oraz "Dar Młodzieży"), podkreślając morski charakter miasta. Inne wyróżniają Gdynię jako miejsce kreowania kultury (np. Gdyński Szlak Modernizmu, Haineken Openair Ferstival, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych) skierowane do różnych rynków. Miłośnicy sportów (w tym wodnych i żeglarstwa, piłki nożnej, ręcznej i koszykówki) mają okazję obcować z wydarzeniami o znaczeniu co najmniej europejskim. Aktywność na różnych rynkach turystycznych ma również swój wymiar biznesowy w postaci kreowania miasta przyjaznego dla inwestorów, za co Gdynia otrzymywała wyróżnienia w rankingu miesięcznika "Forbes" dużych miast najbardziej atrakcyjnych dla biznesu.(fragment tekstu)

The article presents the promotion of the Gdynia city, focusing mainly on the tourist market, including the business aspect of the marketing activity. An analysis of the competitive environment was made. Cultural and sports events were presented as a leading marketing activities in Gdynia on the tourist market.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu