BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Przybylska Anna (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Tytuł
CSR jako narzędzie rozwoju i promocji przedsiębiorstw turystycznych
CSR as a Tool for the Development and Promotion of Tourism Enterprise
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 86, s. 343-355, rys.
Tytuł własny numeru
Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego
Słowa kluczowe
Promocja, Przedsiębiorstwo, Turystyka
Promotion, Enterprises, Tourism
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Kierunki rozwoju turystyki są ściśle związane ze zmieniającymi się trendami podróżowania. Elementy te mają bezpośredni wpływ na ukształtowanie popytu turystycznego składającego się z różnorodnych potrzeb nabywców. Natomiast potrzeby są realizowane, tak aby przygotować i sprzedać produkt, który będzie konkurencyjny. Takim produktem jest coraz częściej produkt rzadko spotykany, który nie tylko występuje pojedynczo, ale jako pakiet dóbr i usług powiązanych ze sobą w określonym czasie i przestrzeni. Wybór tego pakietu jest ściśle powiązany z atrybutami obszaru recepcji, elementami marketingowymi oraz czynnikami społecznymi. Ten kierunek ukształtował nowe formy strategii w ramach działań społecznej odpowiedzialności - najpierw w zakresie przedsiębiorstw, a następnie został wdrożony również w turystyce(fragment tekstu)

CSR is a policy exceeding legislative framework in the field of investment in: human resources, environmental protection and relations between interested parties, which have a direct influence on the effectiveness of the economic activity of enterprises. During the last few years CSR in Poland has been effectively introduced into com-pany action strategies through a range of management, investment and state administra-tion departments. For this reason the strategy is now visible across an increasingly broad sector of economic life. In recent years the largest hotels have started to take social responsibility for their business seeing it as an instrument for further development. Research carried out so far already indicates the profitability of this approach from an economic aspect as well as a way to offset any negative impact on the environment and benefit cooperation between employees and the local community(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. E. Freeman, Strategic Management: A Stakeholder Approach, Cam-bridge University Press, New York 2010
  2. J. Hollender, B. Brenn, The Responsibility Revolution: How the Next Generation of Busi-nesses Will Win, Jossey-Bass 2010.
  3. Economical Intelligence Unit "Management Magnified. Sustainability and Corporate Growth, www.graphics.eiu.com, 22.10.2011
  4. Dane dla Unii Europejskiej, TTG, Polska 2011, nr 9 (230).
  5. www.dziennikturystyczny.pl, 27.10.2011.
  6. www.mktramping.pl, 06.11.2011
  7. www.tui-group.com, 28.110.2011
  8. www.rzecznikprasowy.pl/turystyka, 8.11.2011.
  9. www.amadeus.com, www.amadeus.net.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu