BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Formella Marlena (Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku), Wojdakowski Piotr (Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku), Taraszkiewicz Tomasz (Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku)
Tytuł
Analiza oferty katalogowej lato 2011 touroperatorów działających w Polsce - imprezy pobytowe w pakiecie - wybrane kraje
Analysis of the Catalogue Offer in Summer Season 2011 of Touroperators Being Active in Poland - Holiday Packages - Selected Countries
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 86, s. 399-411, tab., rys.
Tytuł własny numeru
Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego
Słowa kluczowe
Innowacje, Innowacje w usługach, Hotelarstwo
Innovations, Innovations in services, Hotel industry
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Istnieje nadal wiele powodów, dla których organizatorzy turystyki pakietyzują swoje imprezy turystyczne. Chociaż od czasów Thomasa Cooka, uważanego za twórcę pakietu turystycznego, wiele się zmieniło - zarówno w zakresie świadczenia usług turystycznych, jak i ich dystrybucji, to korzyści z właśnie takiej organizacji wakacyjnej podróży są ciągle w cenie. A ta, przy zakupie kilku usług jednocześnie, jest niższa, do tego opieka organizatora turystyki na każdym etapie świadczenia usługi, pomoc przy wyborze dostawców usług, załatwienie niezbędnych formalności, gwarancja świadczenia usługi i jej wysoka jakość, prawo do reklamacji to najczęściej wymieniane zalety turystyki pakietowej, rozpatrywane z perspektywy klienta(fragment tekstu)

The objective of the study was the analysis of the structure of package holidays offered by the selected organizers of tourism in 2011 summer season. In order to answer the research questions an empirical database was created on the basis of published catalogues. The way the offers were presented, lack of prices, to a considerable degree, hindered the realization of the research purpose. In spite of this on the basis of the ga-thered material an average price of the package (3 489 zloty, without additional extra charges and airport taxes on average 393 zloty, and in case of Turkey 20 USD, the cost of visa) and range of benefits included in the package were determined. Holiday packages in Greece, Turkey and Spain, in high and very high standard hotel double room, all inclusive, including air transport, resident assistance and medical expenses and personal accident insurance dominated on the market. For large variety of accessible destinations, range of accommodation standards and options of meals, relatively high diversifi-cation of package prices was observed.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Hamilton, Thomas Cook, the holiday maker, Sutton Publishing 2005, s. 59-63.
  2. V.T.C. Middelton, A. Fyall, M. Morgan, A. Ranchhod, Marketing in travel and tourism, Butterworth-Heinemann 2009, s. 431
  3. M. Formella, P. Wojdakowski, Komputerowe systemy rezerwacyjne w biurach podróży, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Zeszyty Naukowe nr 567, Ekonomiczne Problemy Turystyki nr 12, Szczecin 2009, 55-68.
  4. H. Rosa, Czas ucieka - plajta temporalna, Forum 2008/2009, nr 52/53, s. 14-17.
  5. W. Alejziak, Determinanty i zróżnicowanie społeczne aktywności turystycznej, Wyd. AWF Kraków, Studia i Monografie nr 56, Kraków 2009, s. 190-198
  6. S. Medlik, Leksykon podróży turystyki hotelarstwa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995, s. 184.
  7. P.Yale, The business of tour operations, Longman Group Limited 1995, s. 112.
  8. M. Formella, Znaczenie katalogów w obsłudze ruchu turystycznego,
  9. Rekreacja, Turystyka, Kultura w zagospodarowaniu czasu wolnego, red. J. Ożdziński, Wyd. AWFiS, Gdańsk 2005, s. 71-79
  10. Kodeks cywilny, Wyd. ParkPrawo, stan prawny na dzień 10 lutego 2009, s. 29.
  11. www.intur.com.pl/inne/komunikat_roczny2010.pdf.
  12. www.wiadomości turystyczne.pl/files/file/touroperatorzy_2010.pdf.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu