BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ulfik Agnieszka (Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach), Marszałek Jarosław (Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach)
Tytuł
Kształtowanie popytu na regionalnym rynku turystycznym w kontekście turystyki specjalistycznej
Management of Tourism Brand Product as a Tool for Development of Tourism Market Demand in the Region
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 83, s. 537-548
Tytuł własny numeru
Popyt turystyczny: uwarunkowania
Słowa kluczowe
Pielgrzymowanie, Popyt turystyczny, Rynek regionalny, Turystyka religijna
Pilgrimage, Tourist demand, Regional market, Religious tourism
Uwagi
summ.
Abstrakt
Markowy produkt turystyczny jest narzędziem, które może przyczyniać się do wzrostu znaczenia oraz rozwoju regionu. Turystyka stwarza nowe szanse i możliwości rozwojowe dla województwa śląskiego, między innymi poprzez rozwój produktu markowego, jakim jest turystyka specjalistyczna, a w szczególności - turystyka pielgrzymkowa. Popularyzacja idei pielgrzymowania, jak również aktywne wykorzystywanie możliwości rozwojowych związanych ze wzrostem zainteresowania turystyką pielgrzymkową i kulturową, daje szansę na wzrost liczby turystów krajowych i zagranicznych biorących udział w pielgrzymkach do miejsc kultu religijnego.(fragment tekstu)

From year to year we can observed an increasing share of income from tourism activities and about tourism in GDP. It is significant that the government, regional and local policies in tourism for many years focused on the effect of synergies that can be generated if the proper use of the potential of the tourism industry. To do this the focus must be on proper management of tourist brand product. This will lead to more attractive tourist regions in Poland for domestic and foreign tourists, through a modern, competitive and high quality products and tourism services. Specialist tourism can significantly contribute to the synergy effect, and may have favored the improvement of competitiveness of Polish tourism. Remembering that the offer and the quality of the product and services should be dynamically adapted to market needs, the article made efforts to assess the present state and possibilities of increasing tourism demand through actions at regional and local levels.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Bednarska, G. Gołembski, E. Markiewicz, M. Olszewski, Przedsiębiorstwo turystyczne, Ujęcie statyczne i dynamiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007, s. 32.
  2. Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa -Poznań 2002, s. 67.
  3. M. Daszkowska, Usługi w procesie reprodukcji społecznej, Rozprawy i monografie nr 82, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 1987, s. 33.
  4. A. Hadzik, S. Nowak, Usługi aktywności rekreacyjno-sportowej w turystyce zdrowotnej uzdrowisk, w: Turystyka i sport dla wszystkich w promocji zdrowego stylu życia, red. W. Gaworecki, Z. Mroczyński, Wyd. Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, Gdańsk 2008, s. 85.
  5. S. Nowak, A. Hadzik, J. Szopa, Selected Aspects of Organization and Management of Spa Tourism, w: Wellness and Success, vol. 2., red. G. Olchowik, Wyd. NeuroCentrum, Lublin 2009, s. 177-185.
  6. W. Gaworecki, Turystyka, PWE, Warszawa 2007, s. 230.
  7. Ekonomika turystyki, red. A. Panasiuk, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 116-117.
  8. K. Przesławski, Turystyka a dialog interreligijny, w: Turystyka i rekreacja szansą rozwoju aktywności społecznej, red. R. Grzywacz, Wyd. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Rzeszów 2008, s. 177-186.
  9. R. Panfil, Podstawy zarządzania turystyką i rekreacją, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Adama Komeńskiego, Leszno 2008, s. 136-154.
  10. A. Pasternak, J. Kantyka, Finansowanie kultury fizycznej i turystyki jako zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego, w: Współczesne tendencje w zarządzaniu kulturą fizyczną i turystyką, red. J. Kantyka, Wyd. Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, Katowice 2010, s. 121-133.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu