BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Swacha Jakub (Uniwersytet Szczeciński), Drążek Zygmunt (Uniwersytet Szczeciński), Komorowski Tomasz (Uniwersytet Szczeciński), Uszyńska Karolina (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Aspekty technologiczne wdrożenia mobilnych e-przewodników na przykładzie muzeów oceanograficznych
Technological Aspects of Implementing Mobile E-Guides on the Example of Oceanographic Museums
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 86, s. 435-446, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego
Słowa kluczowe
Technologia
Technology
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
E-przewodniki stanowią rozwiązanie analogiczne do znanych z przeszłości audioprzewodników1, podobnie jak one zapewniając: możliwość zaoferowania wielu wersji językowych, brak wzajemnego przeszkadzania sobie przez po-szczególnych turystów lub ich grupy, możliwość indywidualizacji toku zwiedzania (zróżnicowanie tempa, a także trasy), możliwość oprowadzania bez udziału przewodników-ludzi, a przez to obniżenia kosztów oprowadzania, możliwość łatwego dopasowania przekazywanych treści do specyfiki indywidualnego odbiorcy (np.: dzieci, osoby niepełnosprawne itp.). Współczesne e-przewodniki znacząco jednak przewyższają funkcjonalnie tradycyjne audio-przewodniki, m.in. takimi możliwościami, jak: hipertekstowy opis wystaw i eksponatów, prezentacje multimedialne czy automatyczne rozpoznawanie położenia zwiedzającego(fragment tekstu)

The paper describes available technological solutions and issues related to imple-menting mobile e-guides, identified during realization of the BalticMuseums 2.0 Plus project. The project, partly financed from the European Union funds of the South Baltic Programme 2007-2013, is aimed at implementation of e-guides with shared content for oceanographic museums in the South Baltic area. The focus of the paper is on available mobile device types that can be used as e-guides, on in-door positioning technologies and management of e-guide content. The findings presented in this paper can be found useful by any tourist institution (or a group of such) considering implementation of mobile e-guides(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Christensen, Four steps in the history of museum technologies and visitors' digital participation, "MedieKultur. Journal of media and communication research" 2011, nr 50, s. 7-29.
  2. South Baltic Programme Approved Projects Database, www.en.southbaltic.eu, 20.11.2011
  3. A.J. Wecker, T. Kuflik, O. Stock, Group navigation with handheld mobile museum guides, w: Museums and the Web 2011: Proceedings, red. J. Trant, D. Bearman, Archives & Museum Informatics, Toronto 2011;
  4. www.conference.archimuse.com
  5. J.H. Falk, Identity and the museum visitor experience, Left Coast Press, Walnut Creek 2009.
  6. A. Krüger, J. Baus, D. Heckmann, M. Kruppa, R. Wasinger, Adaptive mobile guides,
  7. The Adaptive Web, red. P. Brusilovsky, A. Kobsa, W. Nejdl, Springer-Verlag, Ber-lin/Heidelberg 2007, s. 521-549.
  8. N. Proctor: Off-Base or On Target? Pros and Cons of wireless and location-aware applications in the museum,
  9. ICHIM 2005: Wireless and Location-based Technologies in Museums, 2005,
  10. www.archimuse.com/publishing/ichim05/Proctor.pdf, s. 12, 20-21.
  11. Proceedings of the 2011 International Conference on Indoor Positioning and In-door Navigation, red. A. Moreira, R. Mautz, IEEE, Guimares 2011
  12. S. Hsi, H. Fait, RFID enhances visitors' museum experience at the Exploratorium, "Communications of the ACM" 2005, nr 48(9), 60-65.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu