BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szymański Grzegorz (Politechnika Łódzka), Blażlak Robert (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Bariery rozwoju internetowych zakupów grupowych
Barriers to the Development of Online Shopping Group
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 749-757, rys., bibliogr.5 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Słowa kluczowe
Zakupy grupowe, Handel elektroniczny
Group purchasing, e-commerce
Uwagi
summ.
Abstrakt
Internetowe zakupy grupowe są od roku jednym z popularniejszych trendów w sektorze handlu elektronicznego. Serwis Groupon to potęga nie tylko w Polsce, ale na świecie. Tylko w Stanach Zjednoczonych oferuje produkty z ponad 150 różnych branż, w Europie i innych kontynentach można nabyć kupon z ponad 100. Mimo że w każdym kraju powstają kopie firmy, to Grupon nie doczekał się silnego konkurenta. Głównymi determinantami dominacji Grupona są: doświadczenie, znana marka, zazwyczaj weryfikowane oferty oraz szybkość wdrażania na nowych rynkach. Początkowo duża popularność zakupów grupowych była wywołana prawdopodobnie czynnikiem ekonomicznym, do którego dołączył społecznościowy element polecania przez znajomych. Współcześnie dynamika rozwoju nieco zmalała. Istnieje jeszcze wielu polskich internautów, którzy nie skorzystali z ofert grupowych. Na tym etapie pojawia się pytanie, czy dalszy rozwój nie zostanie wstrzymany przez powstające bariery, wśród których kluczową wydaje się zachwiane zaufanie klientów w stosunku do oferowanych im zniżkowych zakupów? Nie bez znaczenia jest tutaj duża i wciąż zwiększająca się liczba serwisów oferujących coraz to nowe i bardziej intratne produkty.(fragment tekstu)

Shopping group are in the process of dynamic development. In July 2010 there were in Poland for more than 40 sites offering shopping group, now this number has increased over 80. Unfortunately, there are more and more deceptions that may affect further development. Reliability of web services will be a key factor for customers when choosing a group shopping.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Gazda P., Zmiany na rynku zakupów grupowych - Citeam konsekwentnie w górę, webhosting. pl/Zmiany.na.rynku.zakupow.grupowych.Citeam.konsekwentnie.w.gore
  2. Romański L., Zniżki grupowe od e-stolik.pl, mamstartup.pl/pressroom/958/znizkigrupowe-od-e-stolik-pl
  3. Szpunar W., Groupon, zniżki i upadające firmy, www.pcworld.pl/news/ 374005/Groupon .znizki.i.upadajace.firmy.html
  4. www.fastdeal.pl/oferta/krakow/schudnij_na_wiosne/719
  5. www.pcworld.pl/news/377605/Groupon.niebezpieczny.Mala.cukiernia.ma.upiec. 102.tysiace.babeczek
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu