BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Prałat Ewa (Politechnika Wrocławska)
Tytuł
Porównywarki cen - narzędzia dla kupujących i sprzedających
Price Comparison Services - Tools for Buyers and Sellers
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 731-739, rys.,tab., bibliogr.6 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Słowa kluczowe
Sprzedaż, Klient, Handel elektroniczny
Sale, Customer, e-commerce
Uwagi
summ.
Abstrakt
Polska w 2010 roku była liderem w Europie pod względem wzrostu wartości rynku e-commerce'u (wzrost ten wyniósł w naszym kraju 33,5% przy średniej 19,6%)1. W tym samym roku wartość rynku handlu elektronicznego przekroczyła 15,5 mld zł, z czego aż 9,5 mld przypadało na serwisy aukcyjne. Według prognoz w 2011 roku wartość rynku miała wzrosnąć do 17,6 mld zł. Coraz większa liczba produktów dostępnych w sieci powoduje, że internauci poszukują narzędzi umożliwiających im łatwe znalezienie interesujących ich towarów, porównanie ofert oraz ich cen, a także znalezienie miejsca, w którym bezpiecznie dokonają zakupu. Z drugiej strony sklepy internetowe usiłują zaistnieć na konkurencyjnym rynku i dotrzeć ze swą ofertą do potencjalnych klientów.(fragment tekstu)

Idea of price comparison services are closely connected with online shops boom. These tools facilitate the comparison of a great number of offers from online shops. They also present opinion about the products and about the shops. Not only customers benefit from price comparison services, the owners of e-shops regard them as a useful marketing tool. In this paper one has presented the results of a comparative analysis of eight popular Polish price comparison services. A methodology of the research was also described.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czubkowska S., Polskie sklepy internetowe rosną najszybciej w Europie, "Gazeta Prawna" z 2.02.2011 r.
  2. E-handel Polska 2010, Raport Sklepy24.pl, listopad 2011.
  3. Marszałek K., Barometr CRN Polska, e-sklepy o serwisach do porównywania cen.
  4. Porównywarki cen w Polsce - Perspektywa sklepu i sprzedawcy, Raport, Webhosting, maj 2011.
  5. Prałat E., Rojek M., Comparative analysis of Polish price comparing services, w: Information systems architecture and technology, IT models in management process, red. Z. Wilimowska, Oficyna Wydawnicza PWr., Wrocław 2010.
  6. Wyniki badania TNS OBOP, listopad 2011.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu