BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moroz Mirosław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Determinanty rozwoju serwisów zakupów grupowych w Polsce w świetle analizy 5 sił Portera
Determinants of Deal-of-Day Websites Development in Poland in the Context of Porter's Five Forces Analysis
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 711-721, tab., bibliogr.15 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Słowa kluczowe
Zakupy grupowe, Biznes elektroniczny
Group purchasing, e-business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Serwisy zakupów grupowych stanowią obecnie jeden z bardziej dynamicznie rozwijających się z segmentów e-biznesu. Ich model biznesowy polega na połączeniu dwóch grup użytkowników, z jednej strony klientów, którzy są zainteresowani zakupem produktów i usług po okazyjnych cenach, z drugiej - firm, które godzą się na znaczącą obniżkę cen w zamian za zakup określonego wolumenu oferty. Idea oferowania rabatów cenowych w zamian za zwiększenie ilości zakupów nie jest nowa. Przeniesienie idei zakupów grupowych do Internetu pozwoliło jednak na działanie w masowej skali, umożliwiło precyzyjną segmentację klientów, jak również wygodne zarządzanie ofertami promocyjnymi (terminy, rozliczenia itp.)(fragment tekstu)

The first Internet Group Purchasing service was formed in Poland in April 2010. On the basis of the value chain participants' experience of group purchasing, the question arises about the determinants of development of Internet Group Purchasing business model. This question is the research problem undertaken in this paper. The results of the analysis indicate that in fact most of the competitive forces shaping the sector adversely. Deal-of-the day websites managers are forcing to redefine the business model elements such as obtaining business partners, the percentage margin, service quality and range of offerings.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Brodewicz J., 365 dni zakupów grupowych w Polsce, 4.10.2011, http://www.ecommerce.edu.pl/inne/zakupy-grupowe/365-dni-zakupowgrupowych- w-polsce.html
  2. Co polscy przedsiębiorcy myślą o zakupach grupowych?, GoDealla, 26.05.2011, http://www.godealla.pl/blog/co-polscy-przedsiebiorcy-mysla-o-zakupachgrupowych- raport-i-infografika/
  3. Dholakia U.M., How Businesses Fare With Daily Deals, A Multi-Site Analysis of Groupon, LivingSocial,OpenTable, Travelzoo, and BuyWithMe Promotions, Social Science Research Network, 13.06.2011, http://papers.ssrn.com/sol3/ Delivery. cfm/SSRN_ID1863466_code107512.pdf?abstractid =1863466&mirid=1
  4. Edelman B., Jaffe S., Kominers S.D., To Groupon or Not to Groupon, The Profitability of Deep Discounts, "Harvard Business School NOM Unit Working Paper" 2011, No. 11-063.
  5. Kaniuk K., Pierwsze w Polsce badanie preferencji klientów zakupów grupowych, 8.06.2011, http://www.godealla.pl/blog/pierwsze-w-polsce-badanie-preferencjiklientow-zakupow-grupowych/
  6. Liczymy wszystkie portale zakupów grupowych w Polsce!, 13.12.2011, http://www.godealla.pl/blog/ciekawostki-ze-swiata-zakupow-grupowych-w-polsce -i-na-swiecie-cz-1/
  7. Lipiec P., Groupon zadowolony z rozwoju w 2010 r., 2.20.2011, http://www.ecommerce.edu.pl/ inne/wywiady/groupon-zadowolony-z-rozwoju-w- 2010-r.html
  8. Mulpuru S., Myths And Truths About Daily Deals, 7.11.2011, http://www.portfolio.com/views/blogs/daily-brief/myths_and_truths_about_ daily_ deals.pdf
  9. Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  10. Raghubir P., Inman J.J., Grande H., The Three Faces of Consumer Promotions, "California Management Review" 2004, Vol. 46, No. 4.
  11. Ratuszniak B., Citeam nie jest już numerem dwa. Rośnie Gruper, 25.08.2011, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/e-commerce/citeam-nie-jest-juz-numerem- dwa-rosnie-gruper-21267
  12. Ratuszniak B., Citeam spada o dwa miejsca. MyDeal rośnie, 25.11.2011, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/e-commerce/citeam-spada-o-dwamiejsca- mydeal-rosnie-22114
  13. Świerczewska H., Pliszka S., Zakupy grupowe w Polsce, serwisy, oferta, popularność wśród internautów, PBI, Warszawa 2011, http://www.pbi.org.pl/ index. php/ida/42/?getFile=50,0
  14. Wiadomo, co polskie firmy sądzą o zakupach grupowych, 7.12.2011, http://interaktywnie.com/biznes/newsy/prportal/wiadomo-co-polskie-firmy-sadzao- zakupach-grupowych-22230
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu