BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rzemieniak Magdalena (Politechnika Lubelska)
Tytuł
Wybrane aspekty prawne baz danych oraz danych osobowych w kontekście rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Selection Legal Aspects of Databases and Data Development in the Context of the Information Society
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 88, s. 782-790, rys., bibliogr.17 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 2
Słowa kluczowe
Bazy danych, Ochrona danych osobowych, Społeczeństwo informacyjne
Databases, Personal data protection, Information society
Uwagi
summ.
Abstrakt
Regulacje prawne w zakresie informacyjno-promocyjnym mogą dla społeczeństwa informacyjnego stanowić zarówno bariery rozwojowe, jak i być źródłem wielu zabezpieczeń. Dynamiczny rozwój technologii umożliwia niestety działania nieetyczne, tj. ataki crackerów, podsłuch, manipulacje, podstawienie czy phishing. Znajomość regulacji prawnych w danym obszarze pozwala na ochronę danych osobowych oraz na świadome działania informacyjno-promocyjne(fragment tekstu)

For the information society, in which a particular intangible asset has become the information, legal regulations in the field of databases and personal information may constitute a barrier to development. At the same time these regulations must evolve to become security for threats to the security of personal data processed in ICT systems(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. ABC ochrony danych osobowych, red. A. Kowalik, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2007, s. 10-11,
  2. http://www.giodo.gov.pl/485/ (data dostępu: 14.01.2012).
  3. ABC wybranych zagadnień ustawy o ochronie danych osobowych, red. A. Rudnicki, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2007, s. 12-13,
  4. http://www.giodo.gov. pl/485/ (data dostępu: 10.01.2012).
  5. Kotler P., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  6. Konarski X., Woźniacka M., Prawo marketingu bezpośredniego, Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, http://www.nf.pl/Artykul/9676/ (data dostępu: 13.01.2012)
  7. www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/3597/Umowy_nienazwane_w_obro cie_gospodarczym.html (data dostępu: 10.01.2012).
  8. www.giodo.gov.pl/138/id_art/1975/j/pl/ (data dostępu: 10.01.2012).
  9. II SA 2135/02 - Wyrok NSA, http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6B17392974 (data dostępu: 11.01.2012).
  10. Art. 2 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych ze zm. (DzU 2001 nr 128, poz. 1402 ze zm.).
  11. Art. 3 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (DzU 1994 nr 24, poz. 83 ze zm.).
  12. Art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (DzU 1997 nr 133, poz. 883 ze zm.).
  13. Art. 10 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.
  14. Art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  15. Art. 23 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  16. Art. 27 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  17. Art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  18. Art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  19. Art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu