BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wszeborowski Tomasz (Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku)
Tytuł
Innowacje w bankowości elektronicznej w Stanach Zjednoczonych
E-Banking Innovations in the United States
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2012, nr 87, s. 594-602, rys.,tab., bibliogr.15 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka elektroniczna: wyzwania rozwojowe. T. 1
Słowa kluczowe
Innowacje, Bankowość elektroniczna
Innovations, E-banking
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Stany Zjednoczone Ameryki
United States of America (USA)
Abstrakt
Bankowość elektroniczna oferowana jest klientom za pomocą różnych kanałów komunikacji, wśród których wyróżnić można bankowość samoobsługową, telefoniczną, mobilną, telewizyjną, komputerową i internetową. Stany Zjednoczone odgrywają znaczącą rolę w rozwoju wszystkich powyższych kategorii bankowości elektronicznej. Innowacją, która szczególnie szybko zyskała uznanie amerykańskich klientów, jest bankowość internetowa.(fragment tekstu)

E-banking represents a variety of new effective delivery channels for banking products and services such as: self-banking, phone banking, mobile banking, TVbanking, PC-banking and Internet banking. Online banking has been regarded as the most important way to reduce cost and maintain or enhance services for consumers. Internet banking has grown rapidly in the United States and has become one of the most popular innovations adopted by customers.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chodyła K., Chmielewska E.J., Wykorzystanie internetu w bankowości, "Parkiet" 2000, nr 1520.
  2. Cronin M.J., Banking and Finance on the Internet, John Wiley and Sons, Nowy Jork 1997.
  3. Dinesh T.C., What the Future of Online Banking Authentication Could Be, www.infosys.com.
  4. FindingDulcinea Staff, On This Day, First Automatic Teller Machine in US Opened, www.findingdulcinea.com.
  5. Freed L. U.S. ForeSee Results. 2011 Online Banking Study, www.foreseeresults.com.
  6. Furst K., Lang W., Nolle D., Internet banking in the U.S., landscape, prospects, industry implications, www.occ.treas.gov
  7. Grzechnik J., Bankowość internetowa, Internetowe Centrum Promocji, Gdańsk 2000.
  8. Grzywacz J., Podstawy bankowości, Difin, Warszawa 2006.
  9. Kolodinsky J., Hogarth J., Hilgert M., The adoption of electronic banking technologies by US consumers, "The International Journal of Bank Marketing" 2004, Vol. 22.
  10. Liuhto K., Luštšik O., Sõrg M. i in., Organizational and sectoral changes in transition banking, Estonian experience, w: Dynamics around and within organizations, red. M. Vadi, R. Vedina, "Trames" 2007, Vol. 11.
  11. Polasik M., Bankowość elektroniczna. Istota - stan - perspektywy, CeDeWu, Warszawa 2009.
  12. Przegląd Finansowy Bankier.pl, 16 grudnia 2007, nr 4.
  13. Robbins E., Consumer Attitudes and the Adoption of e-Banking, "The RMA Journal" 2010, Vol. 92.
  14. Rock W., Hira T., Loibl C., The Use of the Internet as the Source of Financial Information by Households in the United States, A National Survey, "International Journal of Management" 2010, Vol. 27.
  15. Vats A., The Next Wave in Internet Banking, www.infosys.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu