- Autor
- Wysocki Tomasz (Wrocław University of Economics, Poland), Dziedzic Dominik (Warsaw School of Economics, Poland)
- Tytuł
- Identity Economics and Higher Education
Wykształcenie wyższe z perspektywy ekonomii tożsamości - Źródło
- Ekonometria / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2013, nr 3 (41), s. 95-103, tab., bibliogr. 15 poz.
Econometrics / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu - Słowa kluczowe
- Wykształcenie, Ekonometria
People's education, Econometrics - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu jest wyjaśnienie, dlaczego kandydaci na studia wyższe w Polsce wybierają - raczej niespodziewanie - kierunki studiów, które nie gwarantują wysokich zarobków w przyszłości, częściej niż kierunki, po których wzrasta prawdopodobieństwo znalezienia dobrze płatnej pracy. Twierdzimy, że jedną z przyczyn tych wyborów jest norma, mówiąca, że osoby, które nie studiowały, są gorsze od absolwentów studiów wyższych. W celu rozwinięcia tej hipotezy korzystamy z metodologii ekonomii tożsamości.(abstrakt oryginalny)
The aim of this paper is to propose a hypothesis explaining the rather surprising choices of Polish prospective students, who prefer to study fields that do not entail a high salary in the future over those that increase the likelihood of getting a well-paid job. Our hypothesis says that one of the causes of such decisions is a norm that says that a person who did not study is less worthy than a college graduate. In order to explicate this hypothesis in detail, we use the framework of identity economics.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Akerlof G., Kranton R., Economics and identity, \"The Quaterly Journal of Economics\" 2000, CXV(3), pp. 715-750.
- Akerlof G., Kranton R., Identity Economics, Princeton University Press, Princeton 2010.
- Akerlof G., Kranton R., Identity, supervision, and work groups, \"American Economic Review: Papers & Proceedings\" 2008, 98(2), pp. 212-217.
- Becker G., Crime and punishment: An economic approach, \"The Journal of Political Economy\" 1968, 76(2), pp. 169-217.
- Becker G., Human Capital, Columbia University Press, New York 1975.
- Cichocki S., Strzelecki P., Wyszyński R., Tyrowicz J., Badania ankietowe rynku pracy. Raport 2011, National Bank of Poland, Warszawa 2011.
- CSO, SO Gdańsk, Higher Education Institutions and their Finances 2010, Statistical Publishing Establishment, Warszawa 2011.
- Ernst & Young Business Advisory, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Diagnoza stanu szkol-nictwa wyższego w Polsce, 2009.
- Frączek M., Górniak J., Jelonek M., Keler K., Krupnik S., Mazur S., Worek B., Jakich pracowników poszukują przedsiębiorstwa?, Pracodawcy RP, 2010.
- Mincer J., Investment in human capital and personal income distribution, \"Journal of Political Eco-nomy\" 1958, 66(2), pp. 281-302.
- Mincer J., Schooling, Experience, and Earnings, Columbia University Press, New York 1974.
- OECD, Education at a Glance 2011: OECD Indicators, OECD Publishing, Retrieved, 2011, http://dx.doi.org/10.1787/eag-2011-en.
- Shayo M., Klor E., Social identity and preferences over redistribution, \"Journal of Public Economics\" 2010, 94, pp. 269-278.
- Sripada C., Stich S., A framework for the psychology of norms, [in:] P. Carruthers, S. Laurence, S. Stich, The Innate Mind, vol. 2: Culture and Cognition, 2007, pp. 280-301.
- Szafraniec K., Młodzi 2011, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa 2011.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1507-3866
- Język
- eng