BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kierach Maria, Ogonowski Bartosz
Tytuł
Wpływ ilości informacji i atrakcyjności wizualnej prezentacji na zapamiętywanie prezentowanych treści
Źródło
e-mentor, 2012, nr 1, s. 63-65, wykr., bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Psychologia społeczna, Multimedia, Metody nauczania, Wiedza
Social psychology, Multimedia, Teaching method, Knowledge
Uwagi
summ.
Abstrakt
Prezentacje multimedialne stają się coraz popularniejszą formą przekazywania wiedzy. Z tego typu rozwiązań korzystają już nie tylko studenci i uczniowie, ale także pracownicy wielu firm, poszukujący sposobów szybkiego uzupełnienia wiedzy. Jednak nie każda prezentacja multimedialna jest efektywna, niektóre wydają się o wiele przystępniejsze dla odbiorcy niż inne. Atrakcyjność wizualna prezentacji jest równie ważna jak chęć zdobycia wiedzy, jaką wykazuje odbiorca. Artykuł przedstawia wyniki badań skuteczności zapamiętywania informacji z prezentacji multimedialnych, przeprowadzonych na grupie 118 studentów kierunków humanistycznych. Badania pozwoliły wyłonić najbardziej efektywny sposób prezentowania informacji na slajdach przeznaczonych do samodzielnego uczenia się.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006.
  2. Berlyne D.E., Conflict, Arousal, and Curiosity, McGraw Hill, Nowy Jork 1960.
  3. Sokolov E.N., The modeling properties of nervous system, [w:] M. Cole, I. Maltzman (red.), A handbook of contemporary Soviet psychology, Basic Books, Nowy Jork 1969.
  4. Miller G.A., The magical number seven, plus or minus two: Some limits on our capacity for processing information, "Psychological Review" 1956, nr 63.
  5. Langois J.H. , Roggman L.A., Rieser-Danner L.A., Infants' differential social responses to attractive and unattractive faces, "Developmental Psychology" 1990, nr 26.
  6. Maruszewski T., Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia, [w:] J. Strealu (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2, GWP, Gdańsk 2004.
  7. Maruszewski T., Psychologia poznania. Sposoby rozumienia siebie i świata, GWP, Gdańsk 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu