BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brzeziński Stanisław (Politechnika Częstochowska), Jasiński Marcin (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Media społecznościowe w marketingu terytorialnym polskich miast
Social Media in Marketing Places of the Polish Cities
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 3, s. 9-17, rys., tabl., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Miasto, Media społecznościowe, Serwisy społecznościowe, Marketing terytorialny, Marketing miejski
City, Social media, Social networking, Territorial marketing, City marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł stanowi wprowadzenie do tematyki stosowania mediów społecznościowych w marketingu terytorialnym. Przeanalizowane zostały wybrane aspekty działań polskich miast w mediach społecznościowych (wewnętrzne i zewnętrzne public relations, aktywność wizerunkowa, strategia oraz struktura organizacyjna podmiotów odpowiedzialnych za komunikację miasta w Internecie). Artykuł kończy analiza aktualnych trendów w mediach społecznościowych oraz ich potencjalnego wpływu na działania z zakresu marketingu terytorialnego miast. (abstrakt oryginalny)

The article is an introduction to the fields of social media in marketing places. Several aspects of the activities in social media of the Polish cities are presented: internal and external public relations, social media strategy, image management and organisational structure of the departments responsible for online communication. Article presents current trends in marketing and social media which could influence activities of the cities in the field of marketing and branding. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Boyd, D.M. i Ellison, N.B. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, (1), 210-230.
  2. Brzeziński, S. (2012). Czynniki kształtujące orientację rynkowej odpowiedzialności społecznej. Marketing i Rynek, (11).
  3. Florek, M. (2007). Podstawy marketingu terytorialnego. Poznań: Wyd. AE.
  4. Gawroński, S. (2011). Komunikacja wewnętrzna i wewnętrzne public relations w jednostkach samorządu terytorialnego. Marketing i Rynek, (3).
  5. Gdańsk jest wszędzie (2012). Brief, (11).
  6. Kaplan, A.M. i Haenlein, M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, (1).
  7. Korczyńska, M. (2006). Marka miasta. Marketing i Rynek, (12).
  8. Kot, S., Ferencová, M. i Karas, L. (2012). Cena jako czynnik wpływający na wybór pakietów wakacyjnych przez klientów sektora turystycznego. Marketing i Rynek, (5).
  9. Kotler, P., Haider, D.H. i Rein, I. (1993). Marketing Places - Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States, and Nations. New York: The Free Press.
  10. Lutek, P. i Gołoś, A. (2010). Model przygotowania strategii marki miejsca. Marketing i Rynek, (10).
  11. Markowski, T. (red.) (2006). Marketing terytorialny. Warszawa: KPZK PAN.
  12. OECD (2007). Participative Web and User-Created Content: Web 2.0, Wikis and Social Networking. OECD.
  13. Piątkowska, M. (2010). Marka i wizerunek jednostki terytorialnej - koncepcja i uwarunkowania. Marketing i Rynek, (1).
  14. Szromnik, A. (2008). Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku. Kraków: Oficyna a Wolters Kluwer Business.
  15. Śliz, J. i Żymańczyk, M. (2008). Jak promują się polskie miasta. Marketing i Rynek, (3).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu