BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zakonnik Łukasz (Uniwersytet Łódzki), Karczmarz Piotr (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Usługi w ramach e-bankowości jako element ułatwiający rozwój społeczeństwa informacyjnego
Services in the E-Banking as an Element Facilitate the Development of Information Society
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2013, t. 287, s. 55-66, tab., bibliogr. 25 poz.
Tytuł własny numeru
Wyzwania współczesności : informacja - wiedza - zarządzanie
Słowa kluczowe
Społeczeństwo informacyjne, Bankowość elektroniczna, Innowacje w usługach, Usługi bankowe
Information society, E-banking, Innovations in services, Banking services
Abstrakt
Jak wspomniano na początku artykułu, analiza SWOT stanowi bazę dla zaprezentowania krótkiej oceny produktów/usług e-bankowości z punktu widzenia wykorzystania ich przez członków społeczeństwa informacyjnego. W punkcie poprzednim artykułu przedstawiono poszczególne macierze odpowiedzi. Jak widać z tychże macierzy, dla natychmiastowych przelewów bankowych, e-faktur oraz płatności zbliżeniowych należałoby przyjąć działanie, które w klasycznej analizie nazywa się przyjęciem strategii agresywnej - a więc produkty/usługi te należy rozwijać jako bardzo użyteczne, także w kontekście społeczeństwa informacyjnego. W przypadku płatności mobilnych analiza wskazała na przyjęcie strategii defensywnej - paradoksalnie wydaje się, że ta usługa nie musi się dobrze rozwinąć - przynajmniej w bieżących warunkach. Problemem są karty miejskie - w ich przypadku analiza nie dostarczyła przekonywujących argumentów na rzecz przyjęcia jakiejkolwiek strategii. (fragment tekstu)

In this article author presents the some interesting products in e-banks. Author tries to evaluate the impact of this products taking into consideration development of information society. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. 3rd Generation Partnership Project, http://www.3gpp.org [dostęp: 20.04.2013]
  2. Alior Bank, http://www.aliorbank.pl [dostęp: 20.04.2013]
  3. Bank Zachodni WBK, http://indywidualni.bzwbk.pl [dostęp: 20.04.2013]
  4. Blue Media S.A, http://www.bluemedia.pl [dostęp: 20.04.2013]
  5. CitiBank Handlowy, http://www.online.citibank.pl [dostęp: 20.04.2013]
  6. Dialcom24 sp. z o.o., http://www.przelewy24.pl [dostęp: 20.04.2013]
  7. Gierszewska, G., Romanowska, M. (2002), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa
  8. Goban-Klas, T., Sienkiewicz, P. (1999), Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Postępu Telekomunikacji, Kraków
  9. Grandys, AJ. (1999), Usługi finansowe w rzeczywistości wirtualnej, "Bank", nr 1
  10. Inteligo Bank, http://www.inteligo.pl [dostęp: 20.04.2013]
  11. Kluszczyński R. (2002), Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów. Wydawnictwo Rabid, Kraków
  12. Krajowa Izba Rozliczeniowa, http://www.kir.com.pl [dostęp: 20.04.2013]
  13. Krukowski P. (2008), Karty miejskie i bilety elektroniczne w Polsce, Kongres ITS 2008
  14. MasterCard PayPass, http://www.paypass.pl [dostęp: 20.04.2013]
  15. mBank, http://www.mbank.com.pl [dostęp: 20.04.2013]
  16. Mobilet sp. z o.o., http://mobilet.pl [dostęp: 20.04.2013]
  17. mPay S.A., http://www.mpay.pl [dostęp: 20.04.2013]
  18. Murowaniecki Ł. (2010), Usługa EBPP jako kolejny etap rozwoju metod dokonywania płatności, [w:] M. Niedźwiedziński (red.), Studia i materiały polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą, tom 29, Wydawnictwo BEL Studio Sp. z o.o., Bydgoszcz
  19. PKO Bank Polski, http://www.pkobp.pl/ [dostęp: 20.04.2013]
  20. VISA Europe, http://www.visa.pl [dostęp: 20.04.2013]
  21. Zakonnik Ł. (2002), Usługi dodatkowe w bankowości internetowej, [w:] D. Sankowski (red.), XKonferencja Systemy i Sieci, T. 1, Wydawnictwo Piątek Trzynastego, Łódź
  22. Zakonnik Ł. (2006), Mikropłatności w Polsce jako szansa rozwoju nowych firm w sektorze handlu elektronicznego, [w:] M. Niedźwiedziński (red.), Wybrane problemy elektronicznej gospodarki, Wydawnictwo M. Niedźwiedziński Consulting, Łódź
  23. Zakonnik Ł. (2008), Płatności mobilne w Polsce - aspekt zastosowania w mikroplatnościach, [w:] M. Niedźwiedziński (red.), Wybrane problemy elektronicznej gospodarki, Wydawnictwo M. Niedźwiedziński Consulting, Łódź
  24. Zakonnik Ł. (2010), Karty miejskie w Polsce jako etap w rozwoju płatności bezgotówkowych opiewających na niskie kwoty, [w:] M. Niedźwiedziński (red.), Studia i materiały polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą, tom 29, Wydawnictwo BEL Studio Sp. z o.o., Bydgoszcz.
  25. Zakonnik Ł. (2010), Płatności mobilne w Polsce - stan obecny i perspektywy rozwoju, [w:] H. Babis (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 58, T. II, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu