BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Idzik Marcin (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Wybrane aspekty bankowej obsługi mikro i małych przedsiębiorstw
Chosen Aspects of Banking Service the Micro-, Small and Medium - Sized Enterprises
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 62, s. 87-96, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw - Mikrofirma 2011 : systemy finansowania i oceny
Słowa kluczowe
Bankowość, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Banking, Small business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Polscy przedsiębiorcy są zgodni w ocenie, że ich firmy we współczesnej gospodarce nie mogłyby funkcjonować bez współpracy z bankami. Relacje przedsiębiorców z bankami są jednak rozdzielane na te związane z codzienną obsługą oraz obszar wiązany z kredytowaniem działalności przedsiębiorstwa. Duże znaczenie ma również ocena dotychczasowej współpracy z bankami, pochodną której są częściowo decyzje dotyczące strategii rozwoju, korzystania bądź nie z kredytu bankowego. (fragment tekstu)

The main line of the analysis consisted of the evaluation of the entrepreneurs' relationship with the banks. On the basis of the results of the research among the banks' representatives, we evaluated the magnitude of interest of the banking sector in serving the micro-, small and medium-sized enterprises. We also conducted a multifaceted evaluation of the banks as institutions of the external environment of the enterprises. The entrepreneurs' expectations from the banks were arranged in a hierarchy, and then the fulfillment of the expectations by the banks were also evaluated. On the basis of the current models of the banks' customer service of the enterprises, we analyzed the quality of the enterprises' cooperation with the banks. We identified the scope of using the banking products and a highly limited demand for the banking products on the part of the entrepreneurs. The influence of the economic crisis and the company's economic situation on the entrepreneurs' relationship with the bank was also presented. The empirical material was comprised of the results of the newest, unpublished, surveys among the entrepreneurs on a nationwide, representative sample of N=1400 micro-, small and medium-sized companies. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Audyt bankowości mikrofirm 2010, Research International Pentor, Warszawa 2010, s. 4-10.
  2. J. Kozioł, 20 lat transformacji polskiego sektora bankowego, "Realia i  co dalej" nr 4, Warszawa, 2008, s. 48-50.
  3. Warunki powstawania i działalności oraz perspektywy rozwojowe polskich przedsiębiorstw 2005, GUS, Warszawa 2005, s. 16.
  4. Monitor Bankowy 2010, Research International Pentor, Warszawa 2010, s.  6-8.
  5. V. Wallace, A. Herrick, What Banking Leeds to Become, Strategy + Business, Issue 57, Booz&Co, Winter 2009, s. 45.
  6. Ch. Skinner, The future of banking In a globalised Word, John Wiley & Sons, Ltd, Chichester 2007, s. 76-84.
  7. J. Kozioł, 20 lat transformacji polskiego sektora bankowego, "Realia i  co dalej" nr 4, Warszawa 2008, s. 37-39.
  8. T. Gołębiowski, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, s. 112-129.
  9. T. Gołębiowski, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, s. 112-129.
  10. Audyt bankowości mikrofirm 2010, Research International Pentor, Warszawa 2010, s. 84-115.
  11. Audyt bankowości mikrofirm 2007, Research International Pentor, Warszawa 2007, s. 12-15. Audyt bankowości MŚP 2010, Research International Pentor, Warszawa 2010, s. 12-15.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu