BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łaszkiewicz Anna (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Media społecznościowe i ich potencjał w generowaniu wartości dla organizacji
Social Media and Their Potential in Generating Value in Organizations
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2013, t. 287, s. 157-168, rys., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Wyzwania współczesności : informacja - wiedza - zarządzanie
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Konsumencka wartość produktu, Kreowanie wartości przedsiębiorstwa, Marketing ukierunkowany na wartość
Social media, Consumer value products, Creating company's value, Value orientated marketing
Abstrakt
Współczesne otoczenie biznesowe podlega ciągłym zmianom. Jego złożoność i tempo przemian stawiają przed organizacjami wyzwania, którym niekiedy bardzo trudno sprostać. Nowoczesne technologie informatyczne wpływają na przedefiniowanie pozycji i roli organizacji i konsumenta, jako uczestników otoczenia rynkowego. Przejrzystość, globalny dialog, niemal nieograniczony dostęp do informacji, to tylko wybrane aspekty, z którymi muszą mierzyć się przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy. Firmy coraz chętniej włączają się w dialog z klientami i podejmują coraz liczniejsze działania w celu zrozumienia i adaptacji rozwiązań społecznościowych funkcjonujących na płaszczyźnie Internetu. Celem artykułu jest próba wskazania potencjału mediów społecznościowych i głównych obszarów, które mogą zostać wykorzystane w celu generowania wartości zarówno dla organizacji, jak i konsumentów. (fragment tekstu)

The article presents the issues of social media and their potential use in organizations in order to generate value for employees, customers and investors. In addition to value definitions, which is now regarded as one of the main determinants of achieving a competitive advantage in the market, the author discusses the concept of social media. Author also describes distinguish features of the Social Era that create potentially new areas of value creation and discusses the role of the client in this process. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bradley A.J., McDonald M.P. (2011), The Social Organization - How to Use Social Media to Tap the Collective Genius of Your Customers and Employees, Gartner, Inc., Harvard Business Review Press, Boston, [Kindle Edition]
  2. Divol R., Edelman E., Sarrazin H. (212), Demystifying social media, "McKinsey Quarterly", April
  3. Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA
  4. Levine R., Locke Ch., Searls D., Weinberger D. (2000), The Cluetrain Manifesto, The End of Business as Usual, Basics Books, New York
  5. Merchant N. (2012), 11 Rules for Creating Value in the Social Era, "Harvard Business Review Press", Boston
  6. Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2000), Co-Opting Customer Competence, "Harvard Business Review", January-February
  7. Reichheld F.F., Teal T. (2007), Efekt Lojalności, Ukryta siła rozwojowa Twojej firmy, Helion
  8. Stratten S. (2012), Bez Marketing, Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać'., Helion
  9. Historyczny moment Facebooka: miliard użytkowników, http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje tech no/historyczny-moment-facebooka-miliard-uzytkownikow,30541,l [dostęp: 05.05.2013]
  10. Definition of Marketing, http://www.marketingpower.com/AboutAMA/Pages/Definitionof Marketing.aspx [dostęp: 05.05.2013]
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu