BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gwarda-Gruszyńska Edyta (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Praktyki polskich przedsiębiorstw w zakresie komercjalizacji nowych technologii
Polish Companies Experiences in Commercialization of New Technologies
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2013, t. 287, s. 207-217, tab., bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Wyzwania współczesności : informacja - wiedza - zarządzanie
Słowa kluczowe
Komercjalizacja, Nowe technologie, Strategia produktu
Commercialization, High-tech, Product strategy
Abstrakt
Celem tego artykułu jest przedstawienie wyników badań empirycznych, w których jednym z zadań badawczych była analiza czynników różnicujących strategie komercjalizacji nowych technologii. (fragment tekstu)

In 2009-2012 the research on strategies and tactics of commercialization was done. The aim of this article is to present the research results. Main area covered here is the area of innovation market implementation, especially strategies of Polish companies in this field. Different factors that can have influence on commercialization strategies were identified and analyzed. The starting point for their identification was factor importance in the success or failure of the commercialization process. As the result characteristics of four main commercialization strategies were presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Arora A., Ceccagnoli M. (2006), Patent protection, Complementary Assets, and Firm's Incentives for technology Licensing, "Management Science", Vol. 52, No. 2, February
  2. Elfenbein D. W. (2007), Publications, Patents and the Market for University Inventions, "Journal of Economic Behaviour & Organization", Vol. 63
  3. Kay J. (1996), Podstawy sukcesu finny, PWE, Warszawa
  4. Maital S., Seshadri D.V.R. (2011), Innovation Management, Response Books, New Dehli-London
  5. Nauka i Technika w Polsce w 2009 roku (2011), GUS, Warszawa
  6. Obłój K. (2001), Strategia organizacji, PWE, Warszawa
  7. Projekt badawczy własny ,Modele i determinanty wyboru strategii komercjalizacji nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań", grant nrNN115 261936
  8. Sun H., Chow A., Lo C. (2008), Rapid Commercialization of Acquired Innovations - A Collaborative Model Based on Case Studies in Chinese Companies, "International Journal of Innovation and Technology Management", Vol. 5, No. 3
  9. Thursby J. G, Kemp S. (2012), Growth and Productive Efficiency of University Intellectual Property Licensing, "Research Policy", No 31
  10. Trott P. (2008), Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall, London-Milan
  11. Tsai Y., Hsieh L. (2006), An Innovation Knowledge Game Piloted by Merger and Acquisition of Technological Assets: A Case Study, "Journal of Engineering and technology Management", No 23
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu