BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Howaniec Honorata (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
Tytuł
Wpływ działań marketingowych przedsiębiorstw na rynkową znajomość marki
The Influence of the Actions of Companies on the Brand Awareness
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2011, nr 63, s. 84-90
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro, małych i średnich przedsiębiorstw - Mikrofirma 2011 : tworzenie i zarządzanie
Słowa kluczowe
Marka, Przedsiębiorstwo, Marketing
Brand, Enterprises, Marketing
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Świadomość istnienia marki (brand awareness) to zdolność potencjalnego nabywcy do rozpoznania lub przypomnienia sobie marki jako składnika określonej kategorii produktu w różnych warunkach i okolicznościach. Według J. Altkorna i T. Kramera świadomość marki jest równoznaczna ze świadomością produktu i oznacza:  stopień rozpoznawania i akceptacji produktu przez konsumentów,  miarę skuteczności reklamy wyrażoną odsetkiem odbiorców reklamy, którzy wiedzą o istnieniu na rynku danego produktu. Zasadniczo można wyróżnić cztery poziomy świadomości marki: - nieświadomość istnienia marki, - rozpoznawanie marki, - przypominanie (pamiętanie) marki, - priorytet marki w świadomości konsumenta. (fragment tekstu)

Brand which is known is a specific value for the customers, but primarily is a value for the enterprises. Buyers who deciding to purchase guided a brand very often. They seeing its high quality, but also reduction of the risk by brand. Well know brand simplifies process of decision-making and guarantees, what in the case of small busi-nesses can not be discounted. Developing brand value by increasing its awareness in the market, careful selec-tion of associations that are associated with the brand, and perception of adequate for its quality affects on the size of the possible to achieve the margin. Companies should, therefore, be interested in taking action that help to increase brand awareness in the market. The article presents the results of studies that allow for the initial classification of the actions of companies, relevant to the development of brand awareness. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Aaker, Managing Brand Equity, The Free Press, New York 1991, s.  61.
  2. J. Altkorn, T. Kramer, Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998, s.  252-253.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu