BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brzozowski Tomasz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Podejście procesowe, analiza ryzyka i rola pracowników w systemie zarządzania jakością na przykładzie przedsiębiorstwa usługowego
Process Approach, Risk Analysis and Role of Employees in Quality Management System on the Example of Service Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 301, s. 71-82, tab., rys., bibliogr. 10 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Pracownik w systemach zarządzania
Słowa kluczowe
Zarządzanie jakością, Analiza ryzyka
Quality management, Risk analysis
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Sformalizowane systemy zarządzania są powszechnie stosowanymi narzędziami zarządzania różnymi obszarami w przedsiębiorstwach. Skuteczność i efektywność takich systemów zarządzania zależy od wielu czynników. Wyniki badań przeprowadzonych przez licznych badaczy wskazują, że największe znaczenie ma stosowanie podejścia procesowego oraz wykorzystywanie wyników analizy ryzyka w procesie utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania. W artykule wskazane zostały problemy ze stosowaniem podejścia procesowego oraz możliwości wykorzystania wyników analizy ryzyka na przykładzie przedsiębiorstwa usługowego, w którym funkcjonuje system zarządzania jakością i system zarządzania bezpieczeństwem informacji.(abstrakt oryginalny)

The issue of risk analysis is very important in the practice of quality management system improvement. Such activities as hazards identification, losses estimation and risk assessment of processes have particularly great significance. The role of employees, their awareness, competence and involvement are especially important in these activities. This article presents how to use preliminary hazard analysis method on the basis of the main processes in a service enterprise. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Borys T., Rogala P., Systemy zarządzania jakością i środowiskiem, AE, Wrocław 2007.
  2. Czermiński J. (red.), Pełnomocnik jakości, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia 2010.
  3. Kleniewski A., Utrzymanie systemu a wartość dodana, "Problemy Jakości" 2010, nr 7.
  4. Kowalczyk J., Doskonalenie zarządzania organizacją, "Problemy Jakości" 2010, nr 3.
  5. PN-EN ISO 9001:2009, Systemy zarządzania - Wymagania, PKN, Warszawa 2009.
  6. PN-EN ISO 9004:2010, Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością, PKN, Warszawa 2010.
  7. Rogala P., Zarządzanie procesami według norm ISO serii 9000, [w:] S. Nowosielski (red.), Podejście procesowe w organizacjach, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  8. Skrzypek E., Hofman M., Rola i funkcje zarządzających procesami w systemie przedsiębiorstwa, "Problemy Jakości" 2007, nr 8, s. 4.
  9. Szkiel A., Wykorzystanie technik i narzędzi doskonalenia systemów zarządzania jakością przez organizacje w łańcuchu żywnościowym, [w:] T. Sikora (red.), Zarządzanie jakością. Doskonalenie organizacji, UE, Kraków 2010.
  10. Ścierski J., Doskonalenie systemów zarządzania w małych firmach, [w:] T. Sikora (red.), Zarządzanie jakością. Doskonalenie organizacji. Tom I, UE, Kraków 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu