BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Borodako Krzysztof (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Konsultacje biznesowe w kontekście współpracy małopolskich firm turystycznych
Business Consultations among Małopolska's Tourism Firms
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 303, s. 41-48, tab., bibliogr. 13 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna w regionie : wybrane problemy funkcjonowania regionów, gmin i przedsiębiorstw turystycznych
Słowa kluczowe
Współpraca, Przedsiębiorstwo turystyczne
Cooperation, Tourist enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Współcześnie rozwój regionu turystycznego jest mocno związany z atrakcyjnością turystyczną danego obszaru. Kluczowe stają się możliwości tworzenia atrakcyjnej oferty przez przedsiębiorstwa turystyczne. Wymaga to jednak współpracy na rzecz rozwoju regionu i samych firm. Jednym z aspektów współpracy są konsultacje przeprowadzane przez przedsiębiorców turystycznych z innymi partnerami z regionu. Celem badań było określenie, z jak dużą grupą osób przedsiębiorcy branży turystycznej konsultowali się w sprawach dotyczących funkcjonowania ich firmy i jakich zagadnień konsultacje te dotyczyły. Część empiryczna opracowania została przygotowana na podstawie wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród małopolskich przedsiębiorców.(abstrakt oryginalny)

Today, the development of a tourist region is strongly associated with its attractiveness as a tourist destination (in terms of its natural, cultural and anthropogenic resources). In order to be competitive, however, enterprises in the region also need to cooperate in the development of the tourist destination. One aspect of this cooperation are business consultations carried out by companies with their partners in the region. The aim of this study is to determine how a large group of entrepreneurs in the tourism industry communicated with each other concerning their business operations, and what areas these consultations concerned. The empirical section of the study was written on the basis of the results of surveys conducted among business owners from different parts of the Małopolska region(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Aram J., Cowen S.S., Strategic Planning for Increased Profit in the Family Owned Business, "Long Range Planning" 1990, vol. 23, no. 76-81.
  2. Cooper Ch., Knowledge Management And Tourism, "Annals of Tourism Research" 2006, vol. 33, no. 1, s. 47-64.
  3. Curado C., Bontis N., Managing Intellectual Capital: The MIC Matrix, "International Journal of Knowledge and Learning" 2007, vol. 3, no. 2/3.
  4. Huybers T., Bennett J., Inter-firm cooperation at nature-based tourism destinations, "Journal of Socio-Economics" 2003, vol. 32, no. 5, s. 571-587.
  5. Molina A., Gómez M., Martín-Consuegra D., Tourism marketing information and destination image management, "African Journal of Business Management" 2010, vol. 4 (5), s. 722-728.
  6. Peters M., Business Planning Behaviour in Tourism Family Enterprises, " The Poznan University of Economics Review" 2004, vol. 4, no. 1, s. 74-86.
  7. Shaw G., Williams A.. Knowledge transfer and management in tourism organisations: An emerging research agenda, "Tourism Management" 2009, vol. 30, no. 3, s. 325-335.
  8. UNEP, Tourism. Investing in energy and resource efficiency, United Nations Environment Programme, Alajuela 2011.
  9. Vlahovic N., Discovering Tacit Knowledge in Business Decision Making, "WSEAS Transactions on Business and Economics" 2008, issue 3, vol. 5.
  10. Weiermair K., Mathie Ch., Use and misuse of yield management practices in tourism: A lesson from the airline industry", [w:] AIEST (ed.), Air Transport and Tourism, 52nd Congress in Salvador- Bahia (Brazil) 2002, vol. 44.
  11. Wensley A., Design as Service - Some Thoughts about Knowledge, Knowledge Management and Services, [w:] Managing Services in the Knowledge Economy, red. E. Tomé, Universida de Lusíada, Lusíada 2009.
  12. Zakrzewski R., Pozyskiwanie informacji strategicznej przez małe i średnie firmy w Polsce, [w:] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008-2009, red. A. Wilmańska, PARP, Warszawa 2010.
  13. Zhang W., Kim M., Harnessing Explicit Knowledge, "Journal of Economics and Behavioral Studies" 2011, vol. 2, no. 3.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu