BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bocheński Andrzej (Akademia Ekonomiczna w Krakowie)
Tytuł
Mikrokomputery w procesie nauczania
Microcomputers in Educational Process
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1987, nr 248, s. 97-109, bibliogr. 13 poz
Słowa kluczowe
Proces nauczania, Mikrokomputer, Nauczanie, Dydaktyka, Komputerowe wspomaganie dydaktyki
Teaching process, Microcomputer, Teaching, Teaching, Information technology in teaching
Uwagi
rez., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule zaprezentowano programowanie nauczania. Przedstawiono maszyny dydaktyczne umożliwiające realizację programowanych jednostek lekcyjnych. Na koniec przedstawiono problemy projektowania systemów dydaktyki komputerowej. Przy projektowaniu uwzględniono: środowisko sprzętowe i programowe, organizację dydaktyki komputerowej.

Programmed instruction and computer-assisted instruction, especially instruction employing microcomputers, belong to the methods eliminating disadvantages of traditional educational process, designing computer-assisted instruction systems requires specifying hardware and software environment as well as organization of teaching process. Hardware environment based on microcomputers enhances individualization of instruction and flexibility of man - machine communication. Software environment in such systems should provide procedures helping to create lessons; in particular special purpose programming languages are of great importance. When organization of teaching process is designed, reasons for using computer facilities in instruction and rules of cooperation among those taking part in teaching process should be specified. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bjorg L.E., Snaar B,,. Computers and Curiculum Development in Swedish Secondary Schools, w: Micro-computers in Secondary Education, ed. Tagg E.D., North-Holland, 1980.
  2. Crowder N., Automating Tutoring and Instrinc Programming, w: Teaching Machines and Programmed learning, ed. Lumsdaine A., Gloser R., Washington 1964.
  3. Iszkowski W., Zalewski J., Bez iluzorycznych efektów, "Polityka" 1985, nr 8.
  4. Januszkiewicz F., Technologia kształcenia w szkolnictwie wyższym. Pojęcia - problemy - postulaty, PWN, Warszawa 1978.
  5. Morel R., Experiences with Introduction of Microcomputers in Secondory Education, w: Microcomputers in Secondory Education, ed. Tagg E.D., North-Holland, 1980.
  6. Nowacki T., Karwat T., Kazimierski W., Suchanek A., Podstawy nauczania programowanego, PWSz, Warszawa 1983.
  7. Olejniczak W., Pewne praktyczne uwagi do projektowania dydaktycznych systemów informatycznych w warunkach ograniczeń środków, w: Informatyka w dydaktyce, Infogryf'80, Kołobrzeg-Szczecin 1980.
  8. Pieter J., Psychologia uczenia się i nauczania, Katowice 1970.
  9. Rostocki M., Zerojedynkowy świat, "Polityka" 1985, nr 7.
  10. Rurański J., Zakazane zabawy, "Polityka" 1985, nr 8.
  11. Skinner B.P., The Science of Learning and the Art of Teaching, "Harvard Educational Review" 1954, nr 2.
  12. Tadeusiewicz R., Możliwości upowszechnienia technik komputerowych w procesie dydaktycznym, szkoły wyższej w Polsce, w: Efektywność technologii kształcenia.- wybrane problemy, red. Januszkiewicz P., PWN, Warszawa 1983.
  13. Z dyskietką w tornistrze, opr. Isaak K., "Przegląd Techniczny" 1984, nr 23.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu