BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kowalska Katarzyna (Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
Tytuł
Nowoczesny kanał dystrybucji. Współczesne standardy i strategie rozwoju
Modern Channel of Distribution. Contemporary Standards and Development Strategies
Źródło
Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 2013, nr 23, s. 81-90, tab., bibliogr. 18 poz.
Studies of the Industrial Geography Commission of the Polish Geographical Society
Tytuł własny numeru
Rola innowacyjności w rozwoju społeczno-gospodarczym układów przestrzennych = The Role of Innovativeness in Socio-Economic Development of Spatial Systems
Słowa kluczowe
Handel detaliczny, Strategia marketingowa, Marka produktu, Polityka cenowa, Kanały dystrybucji
Retail trade, Marketing strategy, Product brand, Pricing policy, Distribution channels
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł dotyczy konkurencji w handlu detalicznym; roli i znaczenia nowoczesnych strategii marketingowych w procesie konkurowania. W artykule omówiono podstawowe strategie nowoczesnego handlu w Polsce: politykę niskich cen, lokalizację nowoczesnego handlu w centrach handlowych, rozwój marek prywatnych, koncentracji w handlu. (abstrakt oryginalny)

The article concerns competition in retailing as well as the role and significance of modern marketing strategies in the process of competition. Basic strategies of modern trade in Poland: low-prices policy, location of modern trade in shopping centers, private brands developing, concentration of the trade, are discussed in this paper. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. AC Nielsen. (2007). Shopper Trends Pozyskano z: www. retailpoland.com
  2. Domański, T. (2001). Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Warszawa-Łódź: Wydaw- nictwo Naukowe PWN.
  3. Domański, T. (2005). Strategie rozwoju handlu. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
  4. Feldy, M., Mróz, B. (2011). Rozwój handlu internetowego w Polsce. W: U. Kłosiewicz-Górecka (red.), Handel wewnętrzny w Polsce 2006-2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 214-233.
  5. Kłosiewicz-Górecka, U. (red.) (2007). Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalnych. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
  6. Kłosiewicz-Górecka, U. (2011). Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze handlu zagranicznego w Polsce. W: Inwestycje zagraniczne w Polsce 2009-2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 126-143.
  7. Kowalska, K. (2012), Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  8. Krall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: Wydawnictwo PWE.
  9. Kubacka, D. (2012). Klienci najczęściej robią zakupy w dyskontach Biedronka. Pozyskano z: www. retailpoland.com
  10. Private labels get sophisticated (2009). Pozyskano z: www.retailpoland.com
  11. Private labels in Poland: buying ad half price (2009). Pozyskano z: www.pmrpublications.com
  12. Procesy konsolidacji i koncentracji w handlu, Handel. Pozyskano z: www.retailponad.com
  13. Richardson, P.S., Dick, A.S., Jain, A.K. (1994). Extrinsic and Intrinsic Cue Effects on Perceptions of Store Brand Quality, Journal of Marketing, 58(4).
  14. Twardzik, K. (2012). Produkty codziennego użytku sprawdzają się jako marki własne. Pozyskano z: www.retailpoland.com
  15. www.apsys-international.fr
  16. www.arl.pl
  17. www.pmrpublications.com
  18. www.retailpoland.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2449-903X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu