- Autor
- Awedyk Matylda (Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu), Makarewicz Maciej (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), Weltrowska Justyna (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
- Tytuł
- Indywidualne city break jako reprezentacyjny trend turystyki europejskiej w XXI wieku
Individual City Break as a Representative Trend in the XXIst Century European Tourism - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 304, s. 11-18, tab., bibliogr. 11 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Tytuł własny numeru
- Gospodarka turystyczna w regionie : rynek turystyczny - współczesne trendy, problemy i perspektywy jego rozwoju
- Słowa kluczowe
- Turystyka, Miasto, Transport lotniczy, Rynek turystyczny, Turystyka miejska
Tourism, City, Air transport, Tourism market, Urban tourism - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Na przełomie XX i XXI w. turystyka miejska Europy przyniosła rewolucję, która uczyniła metropolie miejskie najatrakcyjniejszym produktem na rynku turystycznym. Na nowo odkryto, że miasta, dysponując barwną mozaiką najróżniejszych ofert - od architektonicznych i kulturowych, przez rozrywkowe, muzyczne i sportowe po rekreacyjne i wypoczynkowe, a nawet naukowe - mogą zaspokajać potrzeby każdego segmentu popytu turystycznego i determinować istnienie całorocznego sezonu turystycznego. Błyskawiczna ekspansja transportu lotniczego oraz dojrzała świadomość kulturowa, geopolityczna oraz technologiczna samego turysty doprowadziły do popularyzacji nowego trendu turystyki, który dziś coraz powszechniej określa się mianem city break. W opracowaniu podjęto próbę identyfikacji skali city break na europejskim rynku turystycznym oraz rozpoznania, co wpłynęło na spopularyzowanie fenomenu tego zjawiska, jak również ukazania perspektyw jego dalszego rozwoju(abstrakt oryginalny)
On the turn of the XXth and XXIst century European city tourism provided a revolution, making metropolis the most attractive product of touristic market. It was again discovered that cities possessing a colorful mosaic of various offers - from architecture and culture, through entertainment, music and sport, to recreation, leisure and even science - may meet the requirements of every touristic segment demand and determine the existence of year round touristic season. The rapid spread expansion of air transport and mature culture, geopolitical and technological consciousness of the tourist himself led to the popularization of the new trend in tourism - generally called the city break. The paper presents an attempt to identify the scale of city break on the European touristic market and the reasons of the popularization of this phenomenon as well as further development perspectives.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Bibliografia
- Dunn G., Flanagan S., Buckley J., City break travel motivation. The case of Dublin, Dublin 2007.
- Dunn G., Flanagan S., Buckley J., Towards an understanding of international city break travel, "International Journal of Tourism Research" 2007, no. 12, s. 409-417.
- European Cities Marketing Report, Dijon 2010, 2011.
- European Travel Commission, Brussels 2008, 2009.
- Eurostat, Luxembourg 2008, 2009.
- Glossary of Travel, http;//glossaryoftrevel.com/city-creak.html, dostęp: 10.05.2012.
- ITB Word Travel Trends Report,IPK International, Monachium 2008, 2009, 2010, 2011, 2012.
- Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2008-2015, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2008.
- Tourism 2020 vision - Volumne 4 Europe, World Tourism Organisation, Madryt 2000.
- Travel Industry Dictionary, http;//www.travel-industry-dictionary.com/city-break.html.
- Trew J., Cockerell N., The European market for UK city breaks, London 2002.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
- Język
- pol